Cadbury prodává nápojové aktivity v Evropě

22. 11. 2005 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Společnost Cadbury Schweppes souhlasila s prodejem výroby nealkoholických nápojů v Evropě za 1,85 miliardy eur investiční skupinám Blackstone a Lion Capital. Společnost se po prodeji hodlá zaměřit na rychleji rostoucí oblast cukrovinek a nápojové aktivity v Severní Americe a Austrálii, prohlásil generální ředitel Todd Stitzer.
Cadbury nabídla k prodeji své nápojové operace v Německu, Španělsku, Portugalsku, Belgii a Francii v září. Mezi nápoje skupiny patří značky Schweppes, Orangina, TriNa, Oasis a La Casera.
Akvizice by měla být dokončena v prvním čtvrtletí 2006. Pro investiční firmy je nabídka závazná, Cadbury však uvedla, že musí rozhodnutí ještě zkonzultovat s odborovými svazy ve Francii, Německu a Belgii.
Nabídka je 9,5krát vyšší než očekávaný zisk před zdaněním, odpisy a úroky divize, dodala Cadbury. Cena je také mnohem vyšší, než čekali analytici.
Blackstone a Lion Capital překonaly nabídkou konkurenční britskou firmu Permira a francouzskou PAI. Podle zdrojů byla jejich nabídka nejvyšší, a také konsorcium přislíbilo nejrychlejší ukončení dohody, napsala agentura Reuters.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení