Cadbury prodává nápojové aktivity v Evropě
Společnost Cadbury Schweppes souhlasila s prodejem výroby nealkoholických nápojů v Evropě za 1,85 miliardy eur investiční skupinám Blackstone a Lion Capital. Společnost se po prodeji hodlá zaměřit na rychleji rostoucí oblast cukrovinek a nápojové aktivity v Severní Americe a Austrálii, prohlásil generální ředitel Todd Stitzer.
Cadbury nabídla k prodeji své nápojové operace v Německu, Španělsku, Portugalsku, Belgii a Francii v září. Mezi nápoje skupiny patří značky Schweppes, Orangina, TriNa, Oasis a La Casera.
Akvizice by měla být dokončena v prvním čtvrtletí 2006. Pro investiční firmy je nabídka závazná, Cadbury však uvedla, že musí rozhodnutí ještě zkonzultovat s odborovými svazy ve Francii, Německu a Belgii.
Nabídka je 9,5krát vyšší než očekávaný zisk před zdaněním, odpisy a úroky divize, dodala Cadbury. Cena je také mnohem vyšší, než čekali analytici.
Blackstone a Lion Capital překonaly nabídkou konkurenční britskou firmu Permira a francouzskou PAI. Podle zdrojů byla jejich nabídka nejvyšší, a také konsorcium přislíbilo nejrychlejší ukončení dohody, napsala agentura Reuters.
Podobné zprávy

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe
