Společnost Cadbury Schweppes souhlasila s prodejem výroby nealkoholických nápojů v Evropě za 1,85 miliardy eur investiční skupinám Blackstone a Lion Capital. Společnost se po prodeji hodlá zaměřit na rychleji rostoucí oblast cukrovinek a nápojové aktivity v Severní Americe a Austrálii, prohlásil generální ředitel Todd Stitzer.
Cadbury nabídla k prodeji své nápojové operace v Německu, Španělsku, Portugalsku, Belgii a Francii v září. Mezi nápoje skupiny patří značky Schweppes, Orangina, TriNa, Oasis a La Casera.
Akvizice by měla být dokončena v prvním čtvrtletí 2006. Pro investiční firmy je nabídka závazná, Cadbury však uvedla, že musí rozhodnutí ještě zkonzultovat s odborovými svazy ve Francii, Německu a Belgii.
Nabídka je 9,5krát vyšší než očekávaný zisk před zdaněním, odpisy a úroky divize, dodala Cadbury. Cena je také mnohem vyšší, než čekali analytici.
Blackstone a Lion Capital překonaly nabídkou konkurenční britskou firmu Permira a francouzskou PAI. Podle zdrojů byla jejich nabídka nejvyšší, a také konsorcium přislíbilo nejrychlejší ukončení dohody, napsala agentura Reuters.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?