Kofola vyhlašuje tendr na média a kreativu
Společnost Kofola vyhlásila tendr na kreativní a mediální agenturu pro své značky Rajec a Jupí. Vítězné agentury budou spravovat rozpočty ve všech čtyřech regionech, kde Kofola působí (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko). Do již uzavřeného tendru na reklamní agenturu pro Rajec byly pozvány agentury Euro RSCG, Mašina, Kaspen a slovenská MUW Saatchi & Saatchi. Na Jupí pak agentury Grey, Ogilvy & Mather, Scholz & Friends a polské agentury Red Cell a Demo. Výsledky tendru by měly být známy zhruba v polovině prosince a jejich vyhlášení bude předcházet testing konceptů vybraných agentur. Doposud pocházela kreativa brandů Rajec, Jupí a Kofola z dílny Kaspenu, kterému nadále zůstává poslední jmenovaná značka. Paralelně bude probíhat i tendr na plánování a nákup médií pro rok 2006. Do výběrového řízení byly pozvány agentury Initiative Media, Zenith Media, Attention Media a MindShare. Výsledky tendru by měly být známy do konce listopadu. Stávající mediální agenturou je Mediaedge:cia, která se však podle svého ředitele Davida Lhoty výběrového řízení odmítla zúčastnit.
“U médií jsme vsadili na renomované agentury, od kterých očekáváme perfektní servis v oblasti mediálních strategií a vyjednávání nákupních podmínek. U kreativních agentur je to pak především schopnost vytvořit koncept, který bude přesně zapadat do positioningu značky. Zásadní pro nás budou nejen kreativní schopnosti, ale aby vybraná agentura pochopila i širší souvislosti logiky trhu a toho, jak bychom chtěli značku dále rozvíjet,” říká marketingový ředitel Kofoly David Seibert. Před týdnem vyhlásila Kofola také výběrové řízení na PR agenturu, které stále běží. Společnost loni investovala do médií celkem 320 mil. Kč a byla tak 17. největším zadavatelem; letos investovala do konce října 148 mil. Kč. Většina výdajů přitom plyne do TV (loni 298 mil. Kč, letos 143 mil. Kč.).
-Lucie Vacková-