Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

General Motors se slevami

Redakce MAM14. 11. 2005

Největší světová automobilka General Motors chce svým zákazníkům začít znovu nabízet stejné slevy, které přiznává i zaměstnancům dodavatelských firem. Uvedli to dealeři automobilky, firma sama ale jejich informace nechtěla komentovat. Podnik je kvůli vysokým ztrátám a klesajícímu podílu na trhu už delší dobu ve vážných problémech.
Pokud se informace dealerů ukážou jako správné, slevy budou platit pouze na území Spojených států. Podnik s nimi přichází v době, kdy se jeho situace dál zhoršuje. Od začátku roku se ztráty automobilky počítají na miliardy dolarů; problémem se ukazují hlavně vysoké náklady vstupů.
General Motors vždy získával největší příjmy z prodeje velkých sportovních a terénních vozidel, jejich popularita se ale vzhledem k rostoucím cenám ropy v posledních letech snižuje. Podnik navíc musí platit obrovské částky na zdravotní pojištění zaměstnanců a vysoké odvody na penze, což jeho finanční situaci o to víc zhoršuje.
Dílčí úspěch firma zaznamenala v pátek, kdy zástupci odborové organizace United Auto Workers (UAW) souhlasili s tím, že podniku odlehčí s částí nákladů. Automobilka tak už nebude automaticky a zdarma poskytovat zdravotní pojištění všem zaměstnancům a zmizí i tak zvané výslužné, na které měli nárok bývalí zaměstnanci včetně jejích partnerů.
Analytici ale nevěří, že dohoda automobilce pomůže zcela otočit hospodaření. “Je to dohoda správným směrem, ale nikdo si nemyslí, že to znamená konec jejich problémů,” reagoval analytik společnosti Argus Research Group Kevin Tynan. Podle něj existuje až deset zásadních problémů, které automobilka musí vyřešit. Smlouva z pátku je prý jen jedním z nich, a to ještě méně významným.
Prodej automobilů General Motors v říjnu klesl o 23 procent a podnik jako hlavní důvod uvedl absenci prodejních pobídek. V létě ke zvýšení prodeje rovněž využíval zaměstnaneckých slev, podotýká agentura Reuters.

×

Luxusní móda z internetu

Starší článek

Francouzská média se zamýšlejí nad způsobem krytí nepokojů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více