ČT počítá i pro svůj sportovní program s vysíláním reklamy

14. 11. 2005 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize bude nabízet reklamu i na svém v pořadí čtvrtém kanále, kterým bude od února tematický sportovní program. „V příštím roce bude ČT schopná nabídnout dva zacílené programy (ČT24 a sportovní), které budou nosiči reklamy,“ řekl ředitel vnějších vztahů a do nedávné doby i obchodní ředitel ČT Martin Švehla na konferenci Forum Media v pražském Žofíně.
„Rozhodně pokud zákon umožňuje ČT čerpat tyto zdroje, tak je to nejen možnost, ale do určité míry i povinnost,“ uvedl Švehla. Česká televize spustila letos v květnu svůj třetí program v podobě zpravodajské stanice ČT24, původně s vysíláním reklamy na tomto kanálu nepočítala. Posléze svůj přístup změnila a od listopadu na ČT24 reklamní prostor nabízí.
Zpravodajský kanál ČT spustila v souvislosti se svými plány a s nastupující digitalizací pozemního televizního vysílání. V budoucnu by totiž měla ČT obsadit společně s Českým rozhlasem jednu digitální síť, a televize by tak mohla nabídnout minimálně čtyři, ale i více programů. Kromě současných ČT1 a ČT2 to tak bude zpravodajský a sportovní program, uvažuje i o pátém kanále v podobě dokumentární a zpravodajské stanice.
ČT24 je však zatím možné naladit pouze na internetu a v kabelových a satelitních sítích. Vysílá také ve dvou digitálních sítích, jejich signál však v současné době pokrývá pouze Prahu a okolí; pro příjem je také nutný speciální přístroj, takzvaný set- top box.
V budoucnu z programu ČT reklama téměř zcela zmizí. Podle novely zákona o poplatcích, kterou sněmovna přijala v červnu, klesne v roce 2007 současný limit na reklamu ve výši procenta vysílacího času na polovinu, od roku 2008 pak bude reklama odstraněna úplně s výjimkou velkých mezinárodních akcí, zejména sportovních.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.