Česká televize bude nabízet reklamu i na svém v pořadí čtvrtém kanále, kterým bude od února tematický sportovní program. „V příštím roce bude ČT schopná nabídnout dva zacílené programy (ČT24 a sportovní), které budou nosiči reklamy,“ řekl ředitel vnějších vztahů a do nedávné doby i obchodní ředitel ČT Martin Švehla na konferenci Forum Media v pražském Žofíně.
„Rozhodně pokud zákon umožňuje ČT čerpat tyto zdroje, tak je to nejen možnost, ale do určité míry i povinnost,“ uvedl Švehla. Česká televize spustila letos v květnu svůj třetí program v podobě zpravodajské stanice ČT24, původně s vysíláním reklamy na tomto kanálu nepočítala. Posléze svůj přístup změnila a od listopadu na ČT24 reklamní prostor nabízí.
Zpravodajský kanál ČT spustila v souvislosti se svými plány a s nastupující digitalizací pozemního televizního vysílání. V budoucnu by totiž měla ČT obsadit společně s Českým rozhlasem jednu digitální síť, a televize by tak mohla nabídnout minimálně čtyři, ale i více programů. Kromě současných ČT1 a ČT2 to tak bude zpravodajský a sportovní program, uvažuje i o pátém kanále v podobě dokumentární a zpravodajské stanice.
ČT24 je však zatím možné naladit pouze na internetu a v kabelových a satelitních sítích. Vysílá také ve dvou digitálních sítích, jejich signál však v současné době pokrývá pouze Prahu a okolí; pro příjem je také nutný speciální přístroj, takzvaný set- top box.
V budoucnu z programu ČT reklama téměř zcela zmizí. Podle novely zákona o poplatcích, kterou sněmovna přijala v červnu, klesne v roce 2007 současný limit na reklamu ve výši procenta vysílacího času na polovinu, od roku 2008 pak bude reklama odstraněna úplně s výjimkou velkých mezinárodních akcí, zejména sportovních.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).