BSA: Bezpečnostní hrozby odrazují od vánočních nákupů na internetu

25. 11. 2005 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Každý pátý nakupující, který bude letos shánět vánoční dárky, se raději vyhne nákupům přes internet kvůli obavám ze zabezpečení online komunikace. Vyplývá to z průzkumu mezi více než 4700 uživateli internetu v Kanadě, Německu, Británii a USA, který si nechala zpracovat organizace Business Software Alliance (BSA). Celkem 72 procent dotazovaných vyjádřilo všeobecné obavy z nakupování po internetu, řekl ČTK mluvčí BSA Jan Hlaváč.
Výsledky průzkumu jsou součástí nové studie, která zkoumá potřeby spotřebitelů v internetové bezpečnosti. Sleduje také, jaké kroky podnikají k ochraně svých osobních informací při online komunikaci. Prodejci na internetu podle studie neučinili dost, aby své zákazníky chránili.
Zákazníci se nejvíce při internetových nákupech obávají nedostatečné ochrany osobních informací (79 procent) a krádeže identity (74 procent). Na předních místech žebříčku se umístily také spamy, tedy nevyžádaná pošta a reklama, podvody s kreditními kartami a počítačové viry.
Téměř všichni dotazovaní spotřebitelé (96 procent), kteří nakupují na internetu, se domnívají, že je nutné se při online transakcích chránit. Více než 85 procent internetových kupujících používá na svých počítačích antivirový software a téměř dvě třetiny si nainstalovaly software na ochranu počítače před zneužitím uložených informací nebo software pro filtrování e- mailů či blokování spamu.
BSA spotřebitelům a podnikům nabízí desatero rad pro ochranu před bezpečnostními riziky při nakupování; doporučení sahají od instalace zabezpečovacího softwaru přes zajištění bezpečné platby až po znalost obchodních podmínek.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.