Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zkracování dne zvýšilo prodej svítidel

Redakce MAM10. 10. 2005

Blížící se příchod zimního času, který ještě podstatněji zkrátí délku dne, zvýšil prodej domácích svítidel. Češi podle obchodníků v posledních letech sice dávají přednost moderním typům bytového osvětlení, na druhou stranu však stále hledí na jeho cenu.
“Každoročně je poptávka po osvětlení velká od září do února. Souvisí to jednak s distribucí našeho nového katalogu, kratšími dny a také tím, že lidé si před Vánocemi rádi obměňují svůj domov. A mnohdy stačí taková drobnost, jako je změna osvětlení,” řekla mluvčí společnosti Ikea Kateřina Horová.
Rostoucí prodej domácích svítidel v těchto dnech hlásí také společnost Tesco Stores ČR, která tomu přizpůsobila i vánoční nabídku zboží. “Kromě nabídky vánočního osvětlení představíme zákazníkům samozřejmě i širokou nabídku klasického domácího osvětlení reflektující nejnovější trendy,” řekla mluvčí společnosti Tesco Jana Matoušková.
Zatímco dříve lidé podle Matouškové kupovali svítidla provedená v klasickém stylu, tak nyní volí moderní design a jednoduché technické provedení. “Český zákazník většinou hledá svítidla jednoduše vypadající, v pěkné povrchové úpravě a za dostupné ceny,” řekla Matoušková. Její slova potvrzuje Horová. “Hlavním kritériem při výběru osvětlení je stále jeho funkčnost a nízká cena,” uvedla Horová.
Češi podle obchodníků kvůli růstu cen elektrické energie stále častěji kupují úsporné žárovky. Například společnost Ikea v uplynulém finančním roce, který skončil letos v srpnu, zvýšila prodej úsporných žárovek o 28 procent. “Zájem o tyto výrobky stále roste. Jejich prodej přesto není výrazně vyšší než prodej běžných žárovek. Je to dáno i životností úsporných žárovek, která je desetkrát delší než u běžných žárovek,” podotkla Horová.
Český zahraniční obchod s lustry a stropními a nástěnnými svítidly sice loni vykázal zhruba miliardový přebytek, v posledních letech však vývoz českých firem klesá a naopak roste import tohoto zboží. Loni se vývoz českých lustrů snížil meziročně o 15 procent na 2,35 miliardy korun a naopak dovoz vzrostl o 9,1 procenta na 1,33 miliardy korun. O zhruba čtyři procenta na 536 milionů korun se přitom loni zvýšil dovoz levných lustrů z Asie.
“Je to rok od roku těžší. Konkurence ze třetích zemí se dá označit spíš jako nekalá,” komentoval situaci na českém trhu Jiří Kavka ze společnosti Modus Třebíč. Svítidla z Číny, Koreje nebo z Tchaj-wanu podle něj bývají z méně kvalitních materiálů.
“Zákazník to nepozná tak lehce, podobně jako u jiného elektrozboží,” míní. Podle něj českým firmám tolik nevadí levná pracovní síla v Číně, ale uměle udržovaný nízký kurz čínské měny.
Na rostoucí dovoz levného zboží z Asie musela reagovat také například firma Argus Light z Valašského Meziříčí na Vsetínsku, která se zabývá výrobou a prodejem svítidel. “Dnes sami vyrábíme hlavně to, co asijští výrobci zatím neumí. Jde například o osvětlovací techniku s prvky ze dřeva,” řekl jednatel firmy Jan Hradil. Některé komponenty přitom firma od asijských výrobců sama odebírá.

×

Řetězce víc dbají na zákony

Starší článek

Mladí Britové žijí se svými blogy či stránkami

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Zalando

Zalando nabídne módu z druhé ruky i v Česku

Online prodejce módy Zalando představil sedm nových trhů, kde nabídne od 22. dubna kategorii pre-owned, tedy již nošené oblečení. Je mezi nimi i Česká…
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Zombie útočí na online schůzky. Slido bojuje s Přitakávači, Skrolovači i Spáči

Brandovou kampaň Slido pro americký trh má na svědomí Triad Advertising spolu s Bistro Films. Spot režíroval Marek Partyš.
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Nová prodejna Asko nabídne vylepšený koncept a největší kuchyňské studio

Nová prodejna Asko – Nábytek v Havířově otevře 29. května a kromě inspirace zákazníkům nabídne i poradenství ohledně vybavení domácnosti a největší…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Pět českých vydavatelství dostane od Google zaplaceno za své zprávy

Google dnes spouští v Česku svůj nový produktový a licenční program pro zpravodajství s názvem Google News Showcase, v české verzi Výběr Zpráv Google.
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více