Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Žebříček BIZ 100 odhaluje i utajené firmy

Redakce MAM11. 10. 2005

V žebříčku sta největších českých firem najdete i firmy, které se v jiných přehledech nevyskytují, protože své finanční údaje často tají. Vytvořená metodika pro hodnocení společností a jejich finančních výsledků je také poměrně revoluční a kontroverzní. Firmy jsou do žebříčku BIZ 100 zařazovány podle hodnoty nekonsolidovaných výnosů. Tato hodnota podle redakce BIZu totiž nejlépe odráží byznys jednotlivých společností, které se tak nemohou schovat do finančních skupin či celků.
Tím se změnilo i obvyklé pořadí první desítky, které se jinak téměř bez obměn opakuje v různých jiných přehledech. Firma Škoda Auto je sice i s novou metodikou a svými výnosy 159 miliard korun na prvním místě, další místa ovšem zabírají společnosti mnohdy nečekané. Naopak některé zcela chybí, protože překvapivě nedosáhly ani nekonsolidovaného obratu 8,1 miliardy korun, který má firma na posledním místě žebříčku BIZ 100. Takovým příkladem je společnost Unipetrol.
Díky metodice převzaté ze zahraničí rovněž bylo možné srovnat nejen běžné firmy mezi sebou, ale také banky, pojišťovny a další finanční ústavy. Žebříček je tedy jednotný, jasný a přehledný.
Tým projektu BIZ 100 využíval mnoha různých zdrojů finančních výsledků firem, přičemž hlavním cílem bylo co nejdokonalejší zmapování největších českých firem,” komentuje žebříček BIZ 100 Roman Smělý, šéfredaktor časopisu BIZ, a dodává: “Vzhledem k tomu, že některé firmy své lokální finanční výsledky odmítají sdělovat, jsme rádi, že i tak jsme je dokázali zjistit a do žebříčku zařadit. Poprvé je tak možné vidět například finanční údaje všech odpovídajících maloobchodních řetězců.”

-red-

Tabulka BIZ_100.xls

×

Outdoor na podzim opět v outdooru

Starší článek

Na Slovensku se chystá nový deník

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více