Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Waterloo nejoblíbenějším hitem Eurovize

Redakce MAM24. 10. 2005

Písnička Waterloo, s níž švédská skupina ABBA vyhrála před 31 lety soutěž Eurovize, byla zvolena nejúspěšnější skladbou za 50 let trvání této popové soutěže. Rozhodlo o tom telefonické hlasování diváků v rámci jubilejní show Congratulations, konané v dánském hlavním městě Kodani.
ABBA s chytlavou písní Waterloo zvítězila v eurovizní soutěži v roce 1974 a dosáhla tím svého mezinárodního průlomu. Na druhém místě skončil italský song Nel Blu Di Pinto di Blu, známý spíše pod názvem Volare, s níž zvítězil italský zpěvák Domenico Modugno v roce 1958. Třetí místo obsadil Johnny Logan z Irska s vítěznou písničkou Hold me Now z roku 1987.
Show byla z Kodaně podle pořadatelů živě přenášena do 31 zemí. Nejlepší songy jednotlivých ročníků byly vysílány z originálních záznamů, z nichž ty starší byly černobílé a značně poškrábané. Diváci pak mohli přímo telefonicky nebo pomocí SMS dávat hlasy stejným způsobem, jako při vlastních každoročních soutěžích o Velkou cenu Eurovize. Nejlepších pět postoupilo do finále, v němž se pak znovu rozhodovalo.
Někteří interpreti se po odehrání jejich písně přišli osobně uklonit 6000 diváků v kodaňské koncertní hale a sklízeli za to bouřlivé ovace. Platí to například o Loganovi, který zvítězil nejen v roce 1987, ale předtím i 1980, britské skupině Brotherhood of Man, vítězi roku 1976, nebo turecké zpěvačce Sertab Erenerové, vítězce v roce 2003.
Zájemci mohou klipy shlédnout a do melodií se zaposlouchat i na internetové adrese www.eurovision.tv/english/index.htm.
Každý rok miliony diváků v Evropě a na Blízkém východě sledují eurovizní soutěž, která se poprvé konala v roce 1956. Kritikové často show označují za přehlídku kýče a interpreti na ní vystupující mnohdy zmizí ze scény popové hudby stejně rychle, jako se objevili. Na druhé straně právě ABBA se v soutěži prosadila a zahájila tak svou dlouhou a úspěšnou hudební kariéru po celém světě.

×

Vysílání české BBC skončí

Starší článek

ÚOHS zahájil správní řízení o koupi podílu v televizi Prima

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se, jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více