Waterloo nejoblíbenějším hitem Eurovize
Písnička Waterloo, s níž švédská skupina ABBA vyhrála před 31 lety soutěž Eurovize, byla zvolena nejúspěšnější skladbou za 50 let trvání této popové soutěže. Rozhodlo o tom telefonické hlasování diváků v rámci jubilejní show Congratulations, konané v dánském hlavním městě Kodani.
ABBA s chytlavou písní Waterloo zvítězila v eurovizní soutěži v roce 1974 a dosáhla tím svého mezinárodního průlomu. Na druhém místě skončil italský song Nel Blu Di Pinto di Blu, známý spíše pod názvem Volare, s níž zvítězil italský zpěvák Domenico Modugno v roce 1958. Třetí místo obsadil Johnny Logan z Irska s vítěznou písničkou Hold me Now z roku 1987.
Show byla z Kodaně podle pořadatelů živě přenášena do 31 zemí. Nejlepší songy jednotlivých ročníků byly vysílány z originálních záznamů, z nichž ty starší byly černobílé a značně poškrábané. Diváci pak mohli přímo telefonicky nebo pomocí SMS dávat hlasy stejným způsobem, jako při vlastních každoročních soutěžích o Velkou cenu Eurovize. Nejlepších pět postoupilo do finále, v němž se pak znovu rozhodovalo.
Někteří interpreti se po odehrání jejich písně přišli osobně uklonit 6000 diváků v kodaňské koncertní hale a sklízeli za to bouřlivé ovace. Platí to například o Loganovi, který zvítězil nejen v roce 1987, ale předtím i 1980, britské skupině Brotherhood of Man, vítězi roku 1976, nebo turecké zpěvačce Sertab Erenerové, vítězce v roce 2003.
Zájemci mohou klipy shlédnout a do melodií se zaposlouchat i na internetové adrese www.eurovision.tv/english/index.htm.
Každý rok miliony diváků v Evropě a na Blízkém východě sledují eurovizní soutěž, která se poprvé konala v roce 1956. Kritikové často show označují za přehlídku kýče a interpreti na ní vystupující mnohdy zmizí ze scény popové hudby stejně rychle, jako se objevili. Na druhé straně právě ABBA se v soutěži prosadila a zahájila tak svou dlouhou a úspěšnou hudební kariéru po celém světě.
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se, jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
