Výstava fotografií ČTK

18. 10. 2005 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Fotografie z obsáhlých archivů České tiskové kanceláře vystaví pražská Galerie Jaroslava Fragnera sídlící na Betlémském náměstí. Pod názvem Hosté vítaní (i nevítaní) uvede od 27. října do 13. listopadu 120 velkoformátových snímků zahraničních osobností, které navštívily ve 20. století české země. ČTK přehlídku pořádá u příležitosti 87. výročí svého založení. Současně vychází stejnojmenná fotografická publikace. V ní je výběr rozšířen na 400 snímků. Snahou autorů výstavy je představit co nejpestřejší škálu portrétů, ale i vývoj fotografického zobrazování od takzvané momentní černobílé až po barevnou reportážní fotografii. V kolekci je zachyceno mnoho významných osobností navštěvujících Československo a později Českou republiku, nicméně ne všechny, neboť často se ve stejnou dobu odehrávaly věci pro tehdejší tisk zajímavější. Mezi vystavenými osobnostmi z různých důvodů tedy například nejsou Albert Schweitzer, Edvard Munch, André Breton, Jacqueline Kennedyová nebo Pelé. Kolekci pro výstavu a publikaci v naprosté většině tvoří snímky fotoreportérů ČTK, jen ve výjimečných případech jiných autorů. Spektrum sahá od Gorbačova po Hitlera, od Gatese a Heyerdahla k Delonovi, Bernsteinovi, Fulghumovi, Mutiové a Šaljapinovi, od Arafata a Majakovského přes Pliseckou a Těreškovovou až po Zappu a Žirinovského. Fotografické oddělení České tiskové kanceláře zahájilo pravidelnou dokumentační činnost v polovině 20. let 20. století. Archiv dnes čítá přes pět milionů fotografií. Téměř milion fotografií již je v digitální podobě ve fotobance přístupné klientům prostřednictvím internetu, digitalizace starších fondů dále pokračuje. Do digitální fotobanky už se automaticky zařazuje celá současná produkce. V České republice je archiv ČTK unikátní svou tematickou šíří.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.