V ČR začalo řádné digitální vysílání

21. 10. 2005 14:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V České republice začalo po pěti letech zkušebního provozu řádné digitální vysílání. Za pomoci přístrojů zvaných set-top boxy mohou lidé naladit tři programy České televize, soukromou Novu a pět stanic Českého rozhlasu.
Zpočátku je vysílání možné zachytit v Praze a okolí, na jaře příštího roku přibudou Brno a Ostrava a možná další velká města. Ve výhledu několika let by měl signál zasáhnout podle plánu Českých radiokomunikací 97 procent obyvatel.
V první fázi tak digitální vysílání pokryje 13,5 procenta území a 19 procent obyvatel, tedy zhruba 1,9 milionu lidí. Po rozšíření signálu do Brna a Ostravy by měla mít přístup k tomuto způsobu vysílání třetina obyvatel ČR. Televizní a rozhlasové vysílání je v současné době šířeno prostřednictvím analogových kmitočtů. Česká republika stojí před postupným přechodem z analogového na digitální vysílání, který by měl být podle představ zemí Evropské unie završen před rokem 2012. Digitální vysílání má lidem přinést vyšší kvalitu obrazu i zvuku, více podrobných informací o vysílaných pořadech či kvalitnější teletext. U lépe vybavených set-top boxů bude možné také například posílat maily, sázet či třeba hlasovat v televizních anketách.*

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.