Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Uživatelům pro vyhledávání na internetu stačí dvě slova

Redakce MAM17. 10. 2005

Většina českých uživatelů si při vyhledávání na internetu vystačí nejvýše se dvěma slovy. Prostřednictvím jednoho zadaného slova ve vyhledávači navštěvuje webové stránky 31 procent uživatelů, dvě slova zadává 38 procent návštěvníků. Vyplývá to ze statistik projektu Navrcholu.cz, který se zabývá monitorováním českého internetu.
Výskyt víceslovných kombinací s narůstajícím počtem slov výrazně klesá. Tři slova obsahuje 20 procent případů, čtyři slova pouhých sedm procent a pět slov 2,5 procenta hledání. “Uvedené údaje svědčí o tom, že ve většině případů uživatelé zadávají nekomplikované výrazy a nemají velké ambice definovat hledaný obsah co nejpřesněji,” míní manažer Navrcholu.cz Tomáš Krause.
Zahraniční uživatelé podle statistiky zahraniční služby OneStat.com rovněž nejčastěji hledají pomocí dvou slov (29,6 procenta). Jedno slovo však zadává jen 13 procent uživatelů a naopak tři výrazy požívá 27,6 procenta návštěvníků. Také pokles výskytů víceslovných kombinací je při narůstajícím počtu vyhledávaných slov pozvolnější.
“Zajímavé je, že jen naprosté minimum uživatelů (2,58 procenta) při svém vyhledávání využívá uvozovky, které jsou určeny k pevnému definování podoby hledané fráze,” uvedl Krause. Uvozovky se přitom podle něj nejčastěji objevují u jednoslovných frází, kde jsou vlastně zbytečné, což potvrzuje domněnku o malé zkušenosti těchto uživatelů.
České internetové servery každý měsíc navštíví 3,6 milionu lidí. Největšími vyhledávači jsou Seznam.cz, Centrum.cz a Atlas.cz.

×

Na trh přichází nové TV týdeníky

Starší článek

Grant města Prahy v soutěži Czech Press Photo získá Cudlín

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Maserati

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více