Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Umějí Češi investovat?

Redakce MAM3. 10. 2005


Dá se říci, že lidé s měsíčními příjmy nad 40 tisíc korun hrubého investují v porovnání s obecnou populací aktivněji. Tato skutečnost kromě patrné existence volných finančních prostředků souvisí také s výší vzdělání, tedy i lepší orientací na poli finančních produktů nabízených na trhu. Stejně jako většina populace rozhodují se rovněž lidé s vyššími příjmy v případě investování finančních prostředků nejčastěji sami, případně s partnerem. Častěji však oproti obecné populaci sahají po službách a doporučení finančních poradců, naopak v menší míře investují na základě doporučení příbuzných či přátel.

Táhne státní podpora
Finanční produkty, které mají určitou státní podporu, jsou využívány až třemi čtvrtinami lidí s vyššími příjmy. Téměř samozřejmostí je pro tuto příjmovou skupinu mít uzavřeno stavební spoření, sjednáno životní pojištění i penzijní připojištění.
Tyto produkty patří mezi oblíbené rovněž mezi obecnou populací, nicméně v případě bohatších domácností je má uzavřen téměř dvojnásobný počet osob.
Mezi další formy investic, které jsou využívány četněji bohatšími domácnostmi, patří dlouhodobé a krátkodobé termínované vklady, investice do podnikání, ale i koupě bytu, domu nebo pozemku. Přestože ve srovnání s obecnou populací je tato skupina domácností aktivnější z hlediska jednotlivých forem investic, lze říci, že i tato kategorie investorů je převážně konzervativní. Rizikovější investice, jako je nákup cenných papírů, využívá pouze malé procento z nich (11 %).

Do budoucna nemovitost
Naprostá většina lidí s hrubým měsíčním příjmem domácnosti vyšším než 40 tisíc korun se domnívá, že investuje své finanční prostředky efektivně. V případě obecné populace je o efektivnosti svého investování přesvědčeno sedm lidí z deseti.
Z hlediska budoucích představ o investování je největší zájem o investice do nemovitostí, ale zájem neklesá ani o dnes už oblíbené a využívané finanční produkty. Lidé s vyššími příjmy projevují výraznější zájem také o doposud méně využívané formy investování, jako je koupě pozemku či podíl v zajištěném fondu.
Autorka pracuje jako key account manažerka agentury Factum Invenio.
Připraveno ve spolupráci s profesním sdružením SIMAR.


17obr_dum2.jpg ()
Dům jako pojistka v budoucnosti. Češi o nemosvitosti jako investici do budoucna mají čím dál větší zájem. Nově pak objevují (především ti s vyššími příjmy) i možnost nákupu pozemku či investice jako tichý společeníci v podnikání druhých.
fakta



Info o výzkumu
Výzkum realizovala společnost Factum Invenio formou osobního dotazování v květnu 2005.
V případě obecné populace byl výzkum realizován na reprezentativním souboru ČR. Celkem bylo dotázáno 1017 respondentů; v případě vyšší příjmové skupiny obyvatel byla velikost souboru 540 respondentů. U obou výzkumů se jednalo o kvótní metodu výběru.


17obr_graf1.jpg ()


17obr_graf2.jpg ()


17obr_graf3.jpg ()


17obr_graf4.jpg ()

×

Vodafone chce investovat do mobilní TV a internetu

Starší článek

Spojení Gillette s P&G

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více