Ačkoli všechny ostatní britské seriozní noviny už prošly změnou designu, při které zmenšily formát, The Daily Telegraph znovu prokázal, že je konzervativním listem. Od příštího týdne sice projde podstatnou změnou, ale ponechá si jako poslední britský neekonomický deník velký formát.
V malém formátu vycházejí už skoro dva roky deníky The Independent a věhlasné Timesy. Nedávno přešel na menší formát i The Guardian. Všechny říkají, že jim změna formátu pomohla s odbytem, protože lidé si do metra raději koupí noviny velikostí vhodnější do tlačenice.
Analýzy nejen v Británii, ale i v dalších zemích, kde se noviny zmenšily, ukazují, že sice roste náklad, ale nikoli příjmy z reklamy, které dokonce může změna formátu snížit. Na to zřejmě také narážel šéfredaktor The Daily Telegraphu Martin Newland, který v rozhovoru s Guardianem řekl, že se pokouší vytěžit maximum z toho, že jeho list je poslední v tradiční velikosti. Podle jeho přesvědčení je nyní velký formát pro jeho list výhoda, a nikoli problém.
Daily Telegraph ovšem změny nabídne. Z pohledu šéfredaktora je největší z nich oživení kdysi autoritativní ekonomické rubriky, která však za poslední léta upadala. Newland chce, aby jeho ekonomičtí zpravodajové líčili dění ve svém oboru jako sportovní zápasy.
Vedle nové ekonomické přílohy to bude i nová sportovní sekce, která bude mít poloviční formát, než vlastní noviny. Smyslem reformy je neztratit dosavadní čtenáře, ale získat nové, zejména mladší. Dalším novým prvkem bude intenzivní propojení papírového deníku a internetových stránek listu a časté internetové odkazy na stránkách deníku.
The Daily Telegraph má asi 300.000 předplatitelů a denní náklad kolem 850.000 výtisků. The Times prodají kolem 650.000 výtisků, Guardian 320.000 a Independent 220.000. Tabulku deníků vede bulvární Sun se 3,3 milionu prodaných výtisků.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).