The Daily Telegraph změní tvář, nikoli formát

7. 10. 2005 15:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ačkoli všechny ostatní britské seriozní noviny už prošly změnou designu, při které zmenšily formát, The Daily Telegraph znovu prokázal, že je konzervativním listem. Od příštího týdne sice projde podstatnou změnou, ale ponechá si jako poslední britský neekonomický deník velký formát.
V malém formátu vycházejí už skoro dva roky deníky The Independent a věhlasné Timesy. Nedávno přešel na menší formát i The Guardian. Všechny říkají, že jim změna formátu pomohla s odbytem, protože lidé si do metra raději koupí noviny velikostí vhodnější do tlačenice.
Analýzy nejen v Británii, ale i v dalších zemích, kde se noviny zmenšily, ukazují, že sice roste náklad, ale nikoli příjmy z reklamy, které dokonce může změna formátu snížit. Na to zřejmě také narážel šéfredaktor The Daily Telegraphu Martin Newland, který v rozhovoru s Guardianem řekl, že se pokouší vytěžit maximum z toho, že jeho list je poslední v tradiční velikosti. Podle jeho přesvědčení je nyní velký formát pro jeho list výhoda, a nikoli problém.
Daily Telegraph ovšem změny nabídne. Z pohledu šéfredaktora je největší z nich oživení kdysi autoritativní ekonomické rubriky, která však za poslední léta upadala. Newland chce, aby jeho ekonomičtí zpravodajové líčili dění ve svém oboru jako sportovní zápasy.
Vedle nové ekonomické přílohy to bude i nová sportovní sekce, která bude mít poloviční formát, než vlastní noviny. Smyslem reformy je neztratit dosavadní čtenáře, ale získat nové, zejména mladší. Dalším novým prvkem bude intenzivní propojení papírového deníku a internetových stránek listu a časté internetové odkazy na stránkách deníku.
The Daily Telegraph má asi 300.000 předplatitelů a denní náklad kolem 850.000 výtisků. The Times prodají kolem 650.000 výtisků, Guardian 320.000 a Independent 220.000. Tabulku deníků vede bulvární Sun se 3,3 milionu prodaných výtisků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.