Tesco chce příští rok koupit další obchodní řetězec v ČR

17. 10. 2005 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský obchodní řetězec Tesco chce po nedávném převzetí řetězce Carrefour koupit příští rok další obchodní řetězec v Česku. Uvedl to v rozhovoru pro Czech Business Weekly Online finanční ředitel Tesco Stores ČR Chris Morgan. Žádná konkrétní jednání však firma zatím nevede.
Tesco v ČR provozuje šest obchodních domů a 24 hypermarketů. S ročním obratem 21 miliard korun je pátou největší obchodní společností v zemi. Morgan očekává, že příští rok tržby firmy stoupnout na více než 30 miliard korun a firma se tak posune na čtvrtou příčku. Do roku 2010 se chce Tesco stát jedničkou na českém trhu. Za prvních šest měsíců letošního roku tržby Teska stouply o sedm procent na 8,8 miliardy korun, dodal Morgan.
Na konci letošního roku by Tesco mělo mít v Česku 35 obchodů. V masivní expanzi chce pokračovat i příští rok, kdy plánuje otevřít kolem 15 nových obchodů. Do konce roku 2006 chce Tesco mít více než 60 prodejen, včetně 11, které firma získala od Carrefouru.
Kromě nových hypermarketů s rozlohou kolem 10.000 metrů čtverečních chce Tesco expandovat i v oblasti menších prodejen o rozloze kolem 3000 metrů čtverečních. Ty chce otevřít ve větších městech, jako Mělník. Dále hodlá otevřít i obchody a supermarkety o rozloze 300 až 1000 metrů čtverečních, které by měly konkurovat řetězcům Lidl, Penny Market a Kaufland.
Tesco otevřelo svoji první malou prodejnu letos v červnu v Mikulově. Obchod je pilotním projektem pro střední Evropu. Tesco plánuje otevřít stejné obchody na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.

HN, čtk, 17. 10. 2005

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.