Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Svatomartinské dodá na trh asi 40 vinařů

Redakce MAM11. 10. 2005

Předběžně zhruba 40 domácích producentů dodá letos na český trh mladá vína pod jednotnou známkou Svatomartinské. Jejím držitelem se stal v srpnu Vinařský fond, který nabízí její využití pro označení mladých vín všem vinařům. Podmínkou je splnění daných kritérií. Svatomartinské smí být poprvé veřejnosti otevíráno 11. listopadu v 11:00, uvedl ředitel fondu Jaroslav Machovec.
Vinařský fond koupil autorská práva ke známce od původního majitele Jiřího Kopečka. Dosud producenti platili za její využívání licenční poplatky, nyní uhradí jen náklady spojené s ohodnocením vín před udělením licence. Loni pod známkou Svatomartinské prodávalo asi sedm producentů.
Podle Machovce byla určitou inspirací celé záležitosti velmi úspěšná tradice francouzského Beaujolais. Akce má pomoci propagaci domácího vína i jeho odbytu. V letošním roce vinaři hovoří o krizi, kdy prodej domácí produkce vázne pod tlakem rostoucích levných dovozů.
Pod značkou Svatomartinské se bude moci prodávat bílé víno, odrůdy Müller-Thurgau a Veltlínské červené ranné; růžové víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké; červené víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké. Před uvedením na trh bude každý nápoj posouzen nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické parametry odpovídají požadované charakteristice.
Vinaři budou moci používat grafickou známku na svých vlastních etiketách, nebo také užít společnou vzorovou etiketu. Dalším spojujícím kritériem bude používání jednotných smršťovacích záklopek (kapslí) s grafickou značkou Svatomartinského.
Fond spolu s dalšími vinařskými organizacemi zabezpečí propagaci známky. Podpora bude spočívat ve výrobě společných reklamních materiálů, v kampani v médiích a také v informacích na oficiální webové stránce českého vinařství.
Tradice Svatomartinského vína vychází z dávného zvyku připíjet si na svátek Sv. Martina poprvé novým, jiskrným mladým vínem. V tento den hospodáři přijímali do služby nové děvečky a pacholky, nebo jim službu prodlužovali. Na stvrzení dobré služby si všichni poprvé přiťukli novým mladým vínem. Samozřejmě nechyběla Svatomartinská husa a další pochoutky.

×

Na Slovensku se chystá nový deník

Starší článek

BBC chce hradit investice do digitálních služeb vyššími poplatky

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Zprávy

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více