Studio Paramount se postavilo za formát Blu-ray

4. 10. 2005 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americké filmové studio Paramount se postavilo za formát nové generace DVD s názvem Blue-ray, jenž prosazuje japonská firma Sony. Této technologii konkuruje formát HD DVD společnosti Toshiba.
„Po podrobnějším posouzení a nových údajích o nákladech, způsobu výroby a možnostech ochrany před kopírováním jsme se nyní rozhodli pracovat s formátem Blu-ray,“ uvedla společnost Paramount. Firma přitom již dříve oznámila, že bude vydávat filmy v konkurenčním formátu HD DVD.
V novém prohlášení se společnost Paramount k technologii HD DVD vůbec nevyjádřila. To by podle agentury Reuters mohlo znamenat, že bude vydávat filmy v obou formátech. Toshiba uvedla, že na základě dřívějších prohlášení nadále věří, že její formát HD DVD má podporu Paramountu.
Za formát HD DVD se nedávno postavily americké společnosti Microsoft a Intel. Ty uvedly, že jejich produkty budou tento formát podporovat, protože podle jejich názoru umožní spotřebitelům snadnější kopírování filmů s vysokým rozlišením na počítačové pevné disky. Microsoft je největším výrobcem softwaru a Intel největším producentem mikročipů na světě.
Toshiba hodlá uvést HD DVD přehrávače na trhy v Japonsku a Spojených státech ve čtvrtém čtvrtletí. Sony oznámila, že formát Blue-ray bude podporovat nová verze její populární herní konzoly PlayStation, která by se měla dostat na pulty na jaře.
Jádrem obou formátů je modrý laser, který má kratší vlnovou délku než červený laser, používaný v současných DVD zařízeních. Nová technologie umožňuje ukládat data na discích ve větší hustotě a tím ve větším množství, což je nutné pro digitální uchování videozáznamů s vysokým rozlišením.
Podobný souboj technologií se odehrál i v 80. letech při nástupu videa, kdy nad technicky mírně dokonalejším formátem Betamax zvítězil formát VHS. Prezident Toshiby Tadaši Okamura v květnu řekl, že nakonec i u pokročilých DVD bude existovat jen jeden formát, i když nějakou dobu tu budou produkty založené na dvou technologiích.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.