Stát se chystá na mediální souboj s Nomurou

6. 10. 2005 00:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Stát se připravuje na to, jak bude veřejnosti vysvětlovat výsledek sporu s japonskou investiční bankou Nomura týkající se IPB. Ministerstvo financí hledá prostřednictvím serveru „centrální adresa“ specializovanou agenturu, která jí v tom má pomáhat.
V současné době probíhají jednání o možném řešení, ale termín, kdy by mohl padnout konečný verdikt, se blíží. Pokud se obě strany nedohodnou jinak, pak by rozhodnutí londýnské arbitráže mělo padnout do konce října.
Mluvčí Ministerstva financí Marek Zeman říká, že stát si chce vybrat novou agenturu, a odmítá, že je to v souvislosti se současným vývojem jednání s Nomurou. „Výběrové řízení vypisujeme proto, že agentuře Bison & Rose, se kterou spolupracujeme, končí tento měsíc smlouva. A nehledáme agenturu kvůli Nomuře, ale kvůli všem arbitrážím, které stát vede. Jde o špatnou formulaci veřejné zakázky,“ uvedl Zeman.
Jiří Hrabovský, který v Česku za Nomuru mluví, má však pro krok ministerstva jiný výklad: „Dělá to na mě dojem, že se stát připravuje na to, že spor ještě nějakou dobu potrvá.“
Ve hře jsou dvě varianty, jak spor dopadne. Buď se stát s Nomurou dohodne na nějakém vyrovnání, nebo si počká na verdikt londýnské arbitráže, ve které ho Nomura žaluje kvůli své zmařené investici do IPB o 40 miliard korun. Podle informací z Ministerstva financí jednání o možnosti smírčího řešení, do kterých se minulý týden zapojil i premiér Jiří Paroubek, stále trvají. V souvislosti s IPB se vede více soudních sporů. Stát v arbitráži v Curychu naopak po Nomuře požaduje 263 miliard korun za škody vzniklé v dobách jejího působení v IPB. Další spory s Nomurou vede i ČSOB.
Český stát je za speciální služby kvůli sporu s Nomurou ochotný soukromé agentuře zaplatit až dva milióny korun ročně.

Hospodářské noviny, 6.10.2005, autor: (ska)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.