Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slovenské televize dostaly pokuty za Big Brother a VyVolené

Redakce MAM26. 10. 2005

Licenční rada udělila slovenským televizím Markíza a Joj první pokuty za jejich reality show. Markíza má za pořad Big Brother zaplatit celkovou pokutu 3,1 milionu slovenských korun a Joj přes milion za reality show VyVolení. Většinou jde o odvysílání erotiky a tvrdých vulgarizmů před desátou hodinou večerní. Televize na oficiální vyjádření rady ještě čekají, pravděpodobně se však vůči pokutám odvolají.
Podle ředitele kanceláře rady Andreje Holáka přicházejí do úřadu stovky dopisů od nespokojených diváků. “Počet stížností je až rekordní, je to kolem 250 až 300 stížností. Je vidět, že to lidi zvedá ze židlí,” řekl Holák.
Markíza má zaplatit jednu pokutu ve výši dva miliony a druhou ve výši 1,1 milionu slovenských korun. “V tom prvním případě nejde přímo o pořad Big Brother, ale o příspěvek v Televizních novinách Markízy. V něm odvysílali skrytou reklamu na tento pořad, přičemž ta obsahovala erotické scény, či-li šlo o porušení ochrany mladistvích,” doplnil Holák.
Za porušení ochrany mladistvích má zaplatit i televize Joj sumu 1,1 milionu Sk. Dalších 30 000 korun ji bude stát neoznačení pořadu piktogramem.
“I když jsme ještě oficiální rozhodnutí rady nedostali, ta pokuta je velmi vysoká. S největší pravděpodobností se odvoláme,” řekla mluvčí Markízy Ivana Semjanová. Televize podle ní již v rámci pořadu Big Brother udělala systémové kroky, aby nešla proti zákonu. “Pro tuto chvíli jsme udělali maximum. Například přísně selektujeme obsah pořadu i podle toho, v jakém čase vysíláme,” dodala.
Mluvčí televize Joj Ľudovít Tóth řekl, že vedení televize si je vědomé “chyb”. Konkrétně šlo o nesoulad mezi piktogramem s doporučeným věkem diváků a obsahem pořadu. “Hned na druhy den jsme doporučenou věkovou hranici pro sledování Vyvolených zvedli na 15 let a s osobou, která byla za tento přešlap zodpovědná, jsme rozvázali pracovní poměr,” dodal Tóth.
Licenční rada uložila pokutu dva miliony i Slovenské televizi (STV) za dvě březnové vydání soutěže Slovensko hledá SuperStar. STV totiž opakovaně přerušovala pořad reklamním blokem.
Zároveň zahájila rada dalších pět správných konání – tři vůči Markíze za Big Brother a dvě vůči televizi Joj za Vyvolené.

×

Server iDnes se vrací k projektu webové televize TVD

Starší článek

Šéf českého BBC: Publicistika skončí v prosinci, zprávy v lednu

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více