Slovenské firmy využívají web k obchodu nejméně z OECD

17. 10. 2005 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Slovenské firmy s deseti a více zaměstnanci využívají internet k obchodu nejméně ze zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Nepoužívá ho téměř 30 procent z nich. Proti tomu v České republice to je asi osm procent podniků. Nejlépe jsou na tom dánské společnosti, kterých internet k obchodu využívá 97,4 procenta. Vyplývá to ze statistik za rok 2004, které jsou dostupné na webových stránkách OECD.
Kromě Slovenska vykazují malé využití webu a jeho možností statistiky v Portugalsku, kde internet v roce 2004 využívalo jen 77,3 procenta podniků. Proti roku 2003 využití celosvětové sítě v této jihoevropské zemi dokonce pokleslo o 4,3 procenta.
V České republice naopak při srovnáním s rokem 2003 internet k podnikání loni využívalo o 8,8 procenta více firem s deseti a více zaměstnanci.
Statistika není překvapivá a odpovídá rozvoji internetu v jednotlivých zemích, řekl ČTK analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka. V ČR sehrál významnou roli fakt, že Český Telecom měl dlouhou dobu monopol na poskytování telekomunikačních služeb, a proto jej nic nenutilo nabízet levné připojení k internetu, uvedl expert. „Proto jsme přibližně dva roky za Evropou,“ dodal.
Zároveň to však také ukazuje, domnívá se Procházka, jaký potenciál růstu před sebou ČR i Slovensko mají, pokud zapojí tyto moderní technologie do výroby. „Zajímavý je také například pokles využití internetu v Německu, za což může nejspíše aktuální stav německé ekonomiky,“ dodal.
Do statistiky OECD byly zahrnuty zejména podniky s více než deseti zaměstnanci z průmyslu, velkoobchodu a maloobchodu, částečně i hotely a restaurace, komunikační a realitní společnosti a dopravní firmy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.