Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Šéf českého BBC: Publicistika skončí v prosinci, zprávy v lednu

Redakce MAM26. 10. 2005

Česká sekce zahraničního vysílání BBC World Service ukončí své působení v éteru ve dvou etapách. K 23. prosinci ukončí vysílání publicistiky a od Štědrého dne bude již vysílat pouze zprávy. Ty bude redakce nabízet do konce ledna a ve stejném termínu ukončí svůj online provoz webové stránky vysílání, informoval o tom šéf české redakce BBC Vít Kolář.
“Doufám však, že vysílání na těch frekvencích bude pokračovat celé v angličtině,” řekl Kolář. Podle něj má vedení BBC velký zájem na tom, aby i nadále vysílala do Česka a i nadále využívala přidělených kmitočtů. Důvody jsou podle něj jednak politické, jednak informační.
V neposlední řadě může BBC působit jako prostředek pro obyvatele, kteří se chtějí naučit anglickému jazyku, který se podle Koláře stává “novodobým esperantem”. Koneckonců v angličtině BBC vysílá i v dalších evropských zemích, například v Německu či Švýcarsku, podotkl šéf české BBC.
Důvody, které vedly ke zrušení české redakce BBC, přijede příští týden podle Koláře vysvětlit české redakci BBC “z očí do očí” sám ředitel BBC World Service Nigel Chapman. “(Zdůvodní), proč existuje jistý rozpor, kdy na jednu stranu je to velice úspěšná redakce a na druhou stranu ji zavíráme,” řekl dnes Kolář v podvečer v rozhovoru pro BBC. Chapman se podle informací české BBC setká i s premiérem Jiřím Paroubkem a se členy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
Kolář dále řekl, že první informace o tom, že londýnské vedení uvažuje o zastavení některých svých zahraničních sekcí, se začaly objevovat v létě. Svou roli sehrály i červencové útoky v Londýně, kdy bylo podle něj jasné, že je potřeba, aby BBC World Service nějakým způsobem reflektoval změněnou situaci ve světě.
“Že už nežijeme v bipolárním světě, ale ve světě, který je možné mnohem obtížnější definovat. Ve světě, v němž islámský svět hraje značnou roli a v němž televize hraje značnou roli – ne rozhlas, ne online,” uvedl.
Body podle Koláře sice česká redakce sbírala svým zásahem na českou společnost, svým ohlasem i tím, že se sekce stala přirozenou součástí české mediální scény. Na druhou stranu však o body přicházela právě proto, že z geopolitických hledisek či ze strany svobody tisku již ČR nepatří k prioritám.
Posléze tak bylo podle něj jasné, že rozhodnutí bude muset být radikálnější a bolestnější, zejména pro země, které se loni staly členy EU a z tohoto hlediska leží “za vodou”.
Poslední zaměstnanci by měli českou redakci opustit ke konci března. Co bude s uznávanou redakcí, zatím Kolář netuší, neboť podle něj všichni nechávali své rozhodnutí co dál na dobu po dnešním dnu, kdy uvidí rozhodnutí o zrušení redakce “černé na bílém”. “Budou mít dost času se do ledna února rozhodnout, co chtějí dělat dál,” řekl Kolář, který českou redakci BBC vedl od roku 1998; pro BBC však on sám pracuje 22 let.

×

Slovenské televize dostaly pokuty za Big Brother a VyVolené

Starší článek

Premiér zpochybnil hlasování diváků

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Zprávy

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více