Reklama bude i na ČT 24
Od 1. listopadu bude zpravodajský kanál ČT 24 vysílat reklamu. “Profil a obsah nabídky, která bude zahrnovat klasickou reklamu a sponzoring, budou plně podřízeny charakteru stanice. Omezené množství otevíraných reklamních bloků i pořadů vytipovaných do nabídky pro sponzoring bylo zvoleno s důrazem na zachování kvality a plynulosti zpravodajského servisu ČT 24,” řekl mluvčí České televize Martin Krafl. ČT spouštěla kanál s důrazem, že na něm nebude vysílána reklama a sponzoring. Zákon vylučuje sponzorování politicko-publicistických a zpravodajských pořadů. Sponzorovat však lze informace o počasí, dopravě nebo časomíru. Ještě před dvěma týdny bývalý obchodní ředitel Martin Švehla řekl, že na ČT 24 reklama nebude, ale že zákonem omezený prostor využijí na stanicích ČT 1 a ČT 2. Od ledna 2006 budou k dispozici data o sledovanosti ČT 24 z peoplemetrového měření. Podle interního výzkumu ČT je dostupnost zpravodajského kanálu v úrovni 32 %, přičemž v posledním období sledovalo alespoň část jejího programu 1,093 mil. diváků.
-Juraj Gerbery-