Řádné digitální televizní vysílání ČT začne 21. října

17. 10. 2005 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Řádné digitální vysílání České televize v síti označované písmenem A začne 21. října, informoval mluvčí televize Martin Krafl. V síti provozované Českými radiokomunikacemi – JTR Management budou všechny tři současné programy veřejnoprávní televize, tedy ČT1, ČT2 a zpravodajská stanice ČT24.
Česká televize dostala povolení vysílat v ostrém režimu od Českého telekomunikačního úřadu letos v červenci na základě vlastní žádosti. Síť A zatím pokrývá pouze Prahu a okolí, po Novém roce by se měla rozšířit i na Brno a Ostravu. Programy mohou lidé sledovat, pokud vlastní přístroj zvaný set-top box.
V současné době funguje síť A, stejně jako síť B provozovaná společností Czech Digital Group a síť C od Českého Telecomu pouze ve zkušebním režimu. V síti A se nyní nachází programy ČT1, ČT2, Nova, Prima a hudební stanice Óčko a několik rozhlasových stanic. Mluvčí radiokomunikací Pavel Kočiš na dotaz ČTK nesdělil, zda po přechodu na řádné vysílání budou v síti ještě nějaké další programy kromě ČT; podrobnosti hodlají radiokomunikace sdělit za týden na tiskové konferenci.
Zatímco síť A vyhradila loni rada pro veřejnoprávní média ČT a Český rozhlas, pro další dvě sítě vyhlásila loni v listopadu výběrové řízení na licence; zatím však žádné neudělila. O vysílání v síti A nyní jeví zájem i Nova a její žádostí se rada zabývá. Podle společného memoranda ČT a Novy by vysílání jejich programů v síti A mohlo urychlit přechod na digitální vysílání v ČR.
Digitální vysílání přinese lidem více programů, lepší kvalitu obrazu i doplňkové služby, například ve formě podrobnějších informací o vysílaných pořadech. V první fázi přinese 12 programů, v další fázi se počet digitálních sítí ještě zdvojnásobí, a lidé by tak měli možnost přijímat 24 programů včetně kanálů ČT.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.