Pražská burza má nový firemní styl
Novou tvář ukazuje od tohoto týdne veřejnosti Burza cenných papírů Praha. Tmavě fialová písmena PX na černém pozadí budou nyní základním prvkem nového stylu pražské burzy. Ten se kromě loga společnosti zásadním způsobem promítne i ve všech veřejných i interních materiálech společnosti.
Nové logo vychází z písmen PX, tedy ze symbolu, který má mezinárodní odborná veřejnost spojený s hlavními ukazateli pražské burzy (indexy PX 50 a PX-D) a který rovněž v anglickém jazyce funguje jako zkrácený název pro pražskou burzu (Prague Exchange). Výrazný fialovočerný motiv tak nahradí dosavadní logo, které burzu doprovázelo plných 13 let, tedy celou dobu její novodobé existence.
Hlavním důvodem pro změnu loga bylo zastarání stávajícího motivu. “Ozubené kolo, v němž byl umístěn lev, původně reprezentovalo počet členů pražské burzy. Ten se však velmi často mění, takže tato informace ztratila svůj význam,” přibližuje důvody generální ředitel burzy Petr Koblic. Původní logo je příliš historizující a navíc připomíná počátek devadesátých let minulého století a počátky privatizace v ČR. Základním požadavkem na novou vizuální identitu burzy proto bylo vyjádření dynamičnosti a podpory nových trendů v podnikání na kapitálovém trhu v zemi.
Logo i kombinace barev tak nyní zcela odpovídají modernímu duchu této společnosti, která se zařadila mezi uznávané evropské burzy. “Změna firemního stylu je pro nás završením vnitřní transformace burzy na plně vyspělou, technologicky sofistikovanou, standardní burzu, která nabízí spolehlivý servis emitentům i investorům,” vysvětluje Koblic.
Pod grafickým návrhem loga je podepsáno studio Marvil, které zástupci burzy vybrali v širokém výběrovém řízení.
První etapa přeměny firemních prvků by měla být dokončena do konce tohoto roku, další postupné kroky pak burza plánuje na jaře příštího roku.
-zem-
Podobné zprávy

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu
