Podoba předání TV cen Elsa by měla odrážet český televizní podzim

12. 10. 2005 15:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Večer, při kterém budou 29. října v přímém přenosu České televize předány ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA) s názvem Elsa, by měl odrážet i to, jaký je současný český televizní podzim. Tedy včetně reality show v komerčních televizích, které lákají k obrazovkám statisíce až dva miliony diváků, řekl jeden z moderátorů večera a spoluautor scénáře, herec Tomáš Matonoha.
„Neměla by to být parodie či terč posměchu,“ upozornil však Matonoha, který společně s Markem Danielem provázeli i loňským prvním ročníkem předávání cen Elsa. Poznamenal, že na podobu letošního ročníku se pečlivě připravují a k analýze prvního ročníku si přizvali i psychologa.
Mimo jiné tak prý pochopili, že mezi 20. a 25. minutou musí nabídnout specifický program, neboť v té chvíli na soukromých stanicích začíná první reklamní blok. Lidé se chápou ovladačů od televizorů a začínají procházet ostatní kanály. Je možné, že tak divák narazí na ČT a že i zůstane, poznamenal Matonoha.
V letošním roce se ceny budou rozdávat ve 14 kategoriích. Nejvíce nominací, celkem 38, má Česká televize, ve třech kategoriích jsou nominovány dva pořady Novy a v jedné seriál HBO. „Všechny televize aktivně spolupracují vyjma Novy, která má k tomu pasivní přístup,“ poznamenal režisér Petr Vachler, který je zároveň ředitelem prezidia ČFTA. Akademie podle něj hodlá i letos ocenit kvalitní obsah pořadů, nikoli způsob jejich výroby.
„Akademie bude hodnotit a stále pracovat s tím principem, že chceme vyzdvihovat původní domácí dramatickou tvorbu. Zároveň upozorňovat na pořady, které jsou převzaty ze zahraničí a mají určitý kvalitní podtext,“ řekl Vachler.
Loni obdržela tři ceny Elsa inscenace nazvaná PF 77. Dvě sošky lvice získala Manéž Bolka Polívky. Dvanáct ocenění ze 13 získaly pořady odvysílané Českou televizí, jednu sošku získala stanice HBO.
Cenu založila ČFTA na podporu původní české dramatické tvorby; první tři ročníky se uskutečnily pouze na internetu. Dvě kategorie však loni akademici vyhradili i pro převzaté zahraniční pořady. Z celkových 39 nominací patřilo 35 pořadům České televize, tři získala Nova a jednu HBO.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení