Organizace mohou navrhovat kandidáty do Rady ČRo

18. 10. 2005 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Organizace a sdružení mohou předkládat volebnímu výboru sněmovny návrhy kandidátů na tři místa v Radě Českého rozhlasu. V únoru končí mandát současnému předsedovi rady Michalu Prokopovi, místopředsedovi Milanovi Uhdemu a členu Michalu Pavlatovi. Lhůta pro podání návrhu končí 1. listopadu.
Současná Rada Českého rozhlasu byla zvolena v únoru 2002 a stejně jako u senátorů či Rady ČT má volební období délku šesti let s tím, že se každé dva roky obmění třetina rady. Před necelými čtyřmi lety bylo zvoleno všech devět členů rady, třetina z nich na dva roky, třetina na čtyři a třetina na šest. Doba členství u každého dalšího zvoleného člena rady bude zákonem stanovených šest let.
Rada se tak proměnila již před na počátku roku 2004. Tehdy skončil mandát Lence Procházkové, Ervínu Kukuczkovi a Marii Ptáčkové; ta svůj mandát před dvěma lety obhájila a spolu s ní sněmovna zvolila současné členy Štěpána Kotrbu a Jiřího Floriana.
Končící Prokopův mandát tak znamená, že radu čeká nová volba předsedy. Prokop dnes řekl ČTK, že by do rady opět rád kandidoval; nezáleží to však pouze na něm, neboť jej musí podle zákona navrhnout některé z organizací či sdružení, uvedl.
K základním pravomocem rady patří volba generálního ředitele, schvalování rozpočtu ČRo a předkládání výroční zprávy o činnosti rozhlasu a výroční zprávy o hospodaření ČRo sněmovně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.