Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Ochránci vyzývají: Nezneužívejte zvířata v reklamách

Redakce MAM5. 10. 2005

Reklamy, v nichž vystupují zvířata, často obsahují nepravdivé informace, jsou zavádějící, a tedy neetické. Myslí si to zástupci Českého svazu ochránců přírody (ČSOP), a proto vyzývají: Přestaňte se zneužíváním zvířat v reklamách! Poukazují přitom na několik současných reklam, v nichž je živočich představován zkresleně. Je to nadsázka, říkají však zadavatelé.
Jak ochránci zvířat píšou v prohlášení vydaném ke Světovému dni zvířat, nemají nic proti využívání živočichů pro reklamní účely. Je však podle nich nepřípustné, aby reklamy popisovaly zvířata nepravdivým způsobem.
Zejména se to podle ČSOP týká těch zvířat, která jsou českými zákony zvláště chráněna. Jejich existence podle ochránců přírody téměř závisí na míře pozitivního vztahu či alespoň tolerance ze strany člověka. “Považujeme za nemorální tento vztah, byť zřejmě nechtěně a z neznalosti tvůrců, vyostřovat,” uvedli ochránci.
Například reklama na vodku Amundsen firmy Stock podle ochránců zkresleně popisuje vlky útočící na lidi; v celé Evropě přitom podle nich nebyl popsán jediný případ, kdy by zdravý vlk zaútočil na člověka. Bobr v reklamě ČSOB Pojišťovny pak “zlikviduje” dřevěný dům stojící na pilotech na vodě. Bobr nemá být podle ochránců představován jako ničitel lidských domů. Navíc upozorňují, že tento živočich nežere mrtvé dřevo, a tudíž ani stavby z něj.
“Celá naše reklama je pojata s nadsázkou, jako většina reklam…Z právního a etického hlediska tam není nic, co by bylo v nepořádku,” řekla mluvčí ČSOB Pojišťovny Kateřina Hamerská. Firma si podle jejích slov nechala zpracovat analýzy včetně názorů právníků, kteří reklamu považují za dovolený způsob nadsázky.
Firma se prý navíc snažila představit bobra jako “sympaťáka”, který člověka přelstí a celou akci samozřejmě přežije. Podle analýz ČSOB Pojišťovny jej dotázaní lidé také tak vnímají. Rozhodně nemáme nic proti názorům ochránců zvířat a respektujeme je, podotkla Hamerská.

×

Olomouc s propagací na letištích

Starší článek

Ford nahradí zaměstnanecké ceny slevami

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více