Obrat členských agentur pro výzkum veřejného mínění profesního sdružení SIMAR podle jeho údajů letos vzroste odhadem o sedm procent na 765 až 770 milionů korun. Loni činil obrat členských agentur podle odhadu SIMAR 717,7 milionu korun.
„Nedosáhneme sice loňského enormního růstu ve výši 13 procent, přesto toto číslo znamená zvýšení obratu členských agentur o sedm procent,“ sdělil výkonný ředitel SIMAR Stanislav Zahradníček.
Členy sdružení je 13 agentur, mimo jiné GfK, Factum Invenio, STEM/MARK či Median. Podíl členů SIMAR na celkovém českém trhu agentur pro výzkum veřejného mínění loni odhadovalo sdružení na 43,5 procenta.
Z toho vyplývá, že obrat celého trhu těchto agentur loni dosáhl asi 1,65 miliardy korun. V letošním roce by se tak tato suma mohla zvýšit na zhruba 1,76 až 1,77 miliardy korun.
„I když se toho může do konce roku přihodit ještě mnoho, přesto tento růst potvrzuje trvalou dynamiku obratu a doufáme i dynamiku celého oboru výzkumu trhu a veřejného mínění v ČR,“ uvedl Zahradníček s tím, že dynamiku růstu v mezinárodním srovnání a z hlediska dlouhodobější tendence označil za „pozoruhodnou“.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).