Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

O návrhu omezit reklamu na alkohol rozhodne sněmovna koncem roku

Redakce MAM27. 10. 2005

Komunistický návrh, který má omezit reklamu na alkohol, postoupil do závěrečné fáze projednávání. Sněmovna by o něm mohla rozhodnout zřejmě na schůzi koncem roku.
Předloha tak jako obdobné návrhy na omezení tabákové reklamy a kouření vyvolává ve sněmovně spory o to, zda podobné zákazy přinesou kýžený efekt. Bez šancí na přijetí ale zřejmě není – odolala návrhu na vrácení k novému projednání.
Autoři uvedli, že počet mladých alkoholiků roste, vliv na to prý má i reklama. V televizi a rozhlase by se podle nich mohla reklama na alkohol objevit až po 22:00. Sponzoring spojený s propagací alkoholu by se nesměl týkat hudebních, sportovních či společenských akcí pro neplnoleté. Někteří kritici ale mimo jiné soudí, že navržená omezení spotřebu alkoholu neomezí, a navíc by mohla ohrozit nejvyšší českou fotbalovou soutěž – Gambrinus ligu. V rozpravě však zazněly pozměňovací návrhy, který by původní předlohu upravily, takže její podoba se může významně změnit.
Komunističtí poslanci, kteří novelu předložili, připomínají, že země se připojila k Evropskému akčnímu plánu o alkoholu a ten omezení reklamy doporučuje.
Češi podle některých statistik pijí čím dál tím víc. České děti poprvé ochutnají alkohol již kolem jedenáctého roku života, což je nejdříve ze všech zemí Evropské unie. Poměrně vysoký je v tuzemsku i podíl dětí, které pijí pravidelně a opíjejí se, vyplývá ze studií zveřejněných Evropským fórem pro zodpovědné pití alkoholu.
Spoluautorka novely Kateřina Konečná (KSČM) dnes uvedla, že ve spotřebě alkoholu patří České republice nelichotivé třetí místo na světě. Většími pijáky než Češi jsou podle ní už jen obyvatelé Ugandy a Lucemburska. “Snižuje se nám věk uživatelů alkoholu,” prohlásila.

×

Polovina kontrol našla chyby

Starší článek

BBC odešla z Uzbekistánu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více