Nový celostátní deník v Polsku
Polská mediální skupina Agora, vydavatel populárního listu Gazeta Wyborcza, uvede v příštích měsících na trh nový celostátní deník. Nový titul se zaměří na střední segment novinového trhu a nepůjde o bulvár, uvedla Agora.
Nový list bude součástí expanze Agory na největším trhu střední Evropy. Firma uvedla, že vysoké počáteční náklady projektu se negativně odrazí v jejích výsledcích za čtvrté čtvrtletí.
Gazeta Wyborcza byla v Polsku dlouho nejčtenějším deníkem. Tuto pozici však ztratila poté, co německý gigant Axel Springer uvedl ke konci roku 2003 na polský trh bulvární list Fakt. Ten nabídl polským čtenářům za poloviční cenu proti Gazetě kombinaci erotiky a skandálů, s níž v Německu slavil úspěch deník Bild. V první polovině tohoto roku dosáhl průměrný náklad Faktu 519 000 výtisků ve srovnání se 467 000 výtisky Gazety Wyborcze.
Agora začala na podporu prodeje svého vlajkového titulu vydávat jako přílohy listu světovou encyklopedii, klasické romány nebo slovníky. Z hlediska příjmů z reklamy si firma udržela bezpečné vedení a ve druhém čtvrtletí měla 43 procent reklamních příjmů v polských novinách ve srovnání s pouhými 6,5 procenta Faktu.
Podobné zprávy

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
