Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nový časopis o EU

Redakce MAM10. 10. 2005

EU na rozcestí? EU v krizi? Debata o příčinách současné špatné nálady v pětadvacetičlenném společenství a o východiscích z ní se na politické úrovni rozbíhá jen nejistě, jako by nikdo nevěděl, kudy kam. Rozdmýchat ji má nová prestižní politická revue Evropský svět (Europe’s world), jejíž první číslo vyšlo tento týden.
Podnět vyšel od Přátel Evropy, známé bruselské “reflexní skupiny”. Její zakladatel, bývalý novinář Giles Merritt míří vysoko. “Trápilo mě dobře deset let, že jediná velká mezinárodní úvahová revue o politice je americká Foreign Affairs. Tím spíš, že evropská témata pojímá dosti excentricky,” uvedl v prvním čísle.
Jeho výtvor bude vycházet třikrát ročně a bude se zabývat klíčovými aspekty evropské integrace a postavení EU ve světě. První číslo na 180 stránkách rozebírá vztahy s Ruskem a s Čínou, s rozvojovým světem, start vstupních rozhovorů s Tureckem či rozložení sil před dalším jednáním o příštím sedmiletém rozpočtu EU.
Mezi autory se blýskají známá jména – švédský expremiér Carl Bildt, bývalý španělský komisař Manuel Marín, někdejší ředitel Mezinárodního měnového fondu Jacques de Laroisere, polský politik Bronislaw Geremek či lotyšská exkomisařka Sandra Kalnieteová. Tón však není jednoznačně prointegrační – například místopředsedkyně francouzské odnože organizace Attac Susan Georgeová vysvětluje, že odmítnutí euroústavy ve Francii je “pouze začátkem velké kampaně” proti EU v nynější podobě.
Z pera Víta Beneše vyšel v revue článek nazvaný Proč Václav Klaus není jediný český euroskeptik. Jeho Ústav mezinárodních vztahů je uveden jako spolupracovník časopisu, v redakční radě však žádné české či slovenské jméno nefiguruje; z nových členských států jsou zastoupeny Polsko, Lotyšsko a Estonsko.
Souběžně oslavil v Bruselu desáté výročí existence týdeník European Voice. Ten, jemuž v říjnu 1995 předpovídala většina bruselských znalců rychlou smrt. Stal se od té doby neodmyslitelnou součástí četby zasvěcenců do evropských záležitostí; faktem je, že normální smrtelník by ho mnohdy nepochopil. Na rozdíl od mateřského týdeníku The Economist je European Voice spíše nakloněn evropské integraci. Jeho kritika bývá sžíravá, snaží se však, podobně jako britský list Financial Times, o vyvážený pohled a konstruktivní komentáře.

×

Kniha esejí mapuje deset let v českých médiích

Starší článek

TV reklama v září vyšší o pětinu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: AČRA MK

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více