Na trh přišel další televizní týdeník

20. 10. 2005 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na český trh přišel další televizní časopis, TV týdeník. Stojí šest korun, o dvě koruny méně než nejlevnější konkurence. Mezi televizními týdeníky se chce prosadit právě nízkou cenou a množstvím tipů na televizní programy, informoval
Marcel Brabec z ostravské firmy go Net, která titul vydává. Už v září začal vycházet týdeník TV pohoda, který snížil dosud nejnižší cenu o padesátník na osm korun. Podle odborníků přinese zákazníkům konkurenční boj další snižování cen.
Nový týdeník se soustředí jen na televizní program, nenabízí čtenářům například žádné zprávy ze společnosti, jak je to u podobných časopisů obvyklé. „Chceme vyniknout právě množstvím a kvalitou informací o filmech a dalších pořadech,“ řekl Brabec. TV program zatím vychází v nákladu 100 000 výtisků, má 32 stran formátu A4.
Firma go Net připravuje televizní programy včetně grafického zpracování pro několik dalších deníků, časopisů i internetových portálů. „Právě proto máme nižší cenu než ostatní, protože pracujeme s daty, které si od nás konkurence musí kupovat,“ vysvětlil Brabec.
Pokud se časopis úspěšně rozjede, chce ho firma po čase prodat. „Nemáme v úmyslu vydělávat na vydávání časopisu, není to náš obor. Chtěli jsme si hlavně dokázat, že umíme vyrobit lepší časopis než konkurence, pro kterou programy připravujeme. Do nich totiž nemůžeme dát svou invenci, musíme pracovat přesně podle jejich zadání,“ dodal Brabec.
Podle oslovených odborníků mohou dva nové tituly vyvolat boj na trhu televizních týdeníků. „Je možné, že ostatní zlevní. Moc tomu nevěříme, ale nebojíme se toho. Alespoň by nás měli lidi rádi, že jsme to odstartovali,“ řekl Brabec.
Nejrozšířenějším programovým týdeníkem v současnosti je TV magazín vydávaný firmou Astrosat, kterého se týdně prodá půl milionu kusů. Dalších asi 900 000 výtisků se v domácnostech ocitne jako příloha regionálního tisku. V září začal vycházet časopis TV pohoda, který čelí obvinění Astrosatu, že úspěšný titul kopíruje. TV pohodu vydává společnost JIK-05 Jiřího Kašpara, který se ještě před několika měsíci podílel na tvorbě TV magazínu. Astrosat údajně připravuje ofenzivu, chystá nový programový čtrnáctideník.
Na českém trhu se dále prodává TV Plus s nákladem kolem 120 000 kusů, TV Revue (105 000), Týdeník Televize (145 000), TV Duel&Film (65 000) a Parabola satelit (25 000 kusů). Češi utratí za programové časopisy každý týden přibližně deset milionů korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.