Pro mladé lidi v Británii je dnes blog – tedy osobní internetový deník – stále běžnější věcí. Nový průzkum totiž ukázal, že asi třetina lidí mezi 14 a 21 lety má buď vlastní blog, nebo vlastní internetové stránky.
Tato generace podle průzkumu ICM pro deník Guardian vyrostla s internetem jako hlavní metodou komunikace. Velmi záhy pochopila internetová společenství, debatní skupiny a z hlediska uživatele poměrně jednoduché technologie, které je nutno zvládnout.
Průzkum ukázal, že mladí Britové tráví na internetu skoro osm hodin týdně. Rozhodně ale nenaplňují obrázek osamělce odtahujícího se od společnosti a vrstevníků. Naopak právě prostřednictvím této technologie udržují kontakty s kamarády a komunikaci s nimi věnují asi polovinu z oněch osmi hodin.
Podle ICM se možná i v tom projevuje jistý generační rozpor, protože starší generace užívá internet převážně jako informační zdroj, zatímco mladí jako nástroj komunikace. Jen desetina mladých v tomto výzkumu uvedla, že se prostřednictvím internetu seznamují s aktuálním zpravodajstvím. Pro mladé je také významnější interaktivní prvek – nechtějí, aby jim byly denní zprávy zvěstovány jednostranně novináři.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).