Mladí Britové žijí se svými blogy či stránkami

10. 10. 2005 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pro mladé lidi v Británii je dnes blog – tedy osobní internetový deník – stále běžnější věcí. Nový průzkum totiž ukázal, že asi třetina lidí mezi 14 a 21 lety má buď vlastní blog, nebo vlastní internetové stránky.
Tato generace podle průzkumu ICM pro deník Guardian vyrostla s internetem jako hlavní metodou komunikace. Velmi záhy pochopila internetová společenství, debatní skupiny a z hlediska uživatele poměrně jednoduché technologie, které je nutno zvládnout.
Průzkum ukázal, že mladí Britové tráví na internetu skoro osm hodin týdně. Rozhodně ale nenaplňují obrázek osamělce odtahujícího se od společnosti a vrstevníků. Naopak právě prostřednictvím této technologie udržují kontakty s kamarády a komunikaci s nimi věnují asi polovinu z oněch osmi hodin.
Podle ICM se možná i v tom projevuje jistý generační rozpor, protože starší generace užívá internet převážně jako informační zdroj, zatímco mladí jako nástroj komunikace. Jen desetina mladých v tomto výzkumu uvedla, že se prostřednictvím internetu seznamují s aktuálním zpravodajstvím. Pro mladé je také významnější interaktivní prvek – nechtějí, aby jim byly denní zprávy zvěstovány jednostranně novináři.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.