Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Laciný sex, drahá Fidorka

Redakce MAM13. 10. 2005

Pokuty za záběry “ohrožující fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých” vysílané v reality show VyVolení a Big Brother před 22. hodinou, se staly minulý týden námětem četných komentářů. Média si všimla, že čtyři miliony pro Novu a pět milionů pro Primu jsou nejvyšší sankce, které kdy Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) udělila. Až dosud držely rekord dvoumilionové pokuty udělené:
* televizi Nova v roce 1998 za talkshow Áčko o chlapeckých prostitutech;
České televizi v roce 2001 za televizní stávku, přičemž zdůvodnění se hledalo v “neposkytnutí objektivní a vyvážené informace”, “neoznačení TV stanice logem” a v dalších účelových argumentech;
* České televizi v roce 2004 za “expresivní podání sexu hraničící s pornografií” v klipu skupiny Prodigy, který se připletl do vysílání německého dokumentárního seriálu.
Pokuta za talkshow Áčko skončila teprve nedávno svou sedmiletou pouť soudy. Městský soud dvakrát opakované rozhodnutí RRTV zrušil a Nejvyšší správní soud (NSS) kasační stížnost RRTV letos v září zamítl. Nova nebude platit nic. Nic nebude platit ani Česká televize v druhém případě, kdy ČT podala opravný prostředek u Městského soudu, který její žalobě vyhověl a pokutu zrušil. RRTV, která mezitím změnila své složení, proti rozsudku nic nenamítala. Také v případě klipu Prodigy se ČT obrátila na Městský soud, který udělení pokuty akceptoval, ale snížil ji ze dvou milionů na 200 000 Kč. Rada proti tomu opět podala kasační stížnost, o které se zatím nerozhodlo. NSS byl tolerantní nejen v případě Áčka, ale i při rozhodování o upoutávce na erotický pořad Peříčko, vysílané uprostřed pohádky. Letos v březnu rozhodl, že pokutu 300 000 Kč, kterou rada v roce 2002 udělila, televize Nova platit nemusí. V případě reklamy na oplatku Fidorka NSS již tak tolerantní nebyl. V roce 2001 vysílací rada potrestala pokutou 500 000 Kč všechny tři celoplošné televize za vysílání reklamy, která se sloganem “Když musíš, tak musíš” propagovala agresivní chování nezletilých. Nova svůj spor kvůli procesnímu pochybení vyhrála, ČT a Prima spor prohrály. ČT pokutu zaplatila, ale Prima se obrátila na NSS, který letos v dubnu její stížnost zamítl. Prima se však stále brání a obrátila se na Ústavní soud.

Ekonom, 13.10.2005, autor: Milan Šmíd, vysokoškolský pedagog

×

Konec analogu v Evropě v roce 2012, v USA již v roce 2009

Starší článek

Železný bez imunity

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více