Kniha esejí mapuje deset let v českých médiích

10. 10. 2005 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Proměna médií v České republice za poslední desetiletí je hlavním tématem knihy nazvané 10 let v českých médiích. Deset předních českých novinářů, zástupců médií a odborníků se zamýšlí nad českou mediální scénou z nejrůznějších stran a pohledů.
Pod texty jsou podepsáni univerzitní pedagogové Jan Jirák, Milan Šmíd, Barbara Köpplová a Barbora Osvaldová, novináři Miloš Čermák a Václav Moravec či současný člen Rady Českého rozhlasu Štěpán Kotrba.
Letitý redaktor týdeníku Reflex a donedávna šéfkomentátor Lidových novin Čermák si například klade řečnickou otázku, zda „máme pitomější politiky nebo novináře“. Jako podklad mu slouží i kauza kolem financování bytu nyní již bývalého premiéra a šéfa ČSSD Stanislava Grosse.
Moderátor diskusních pořadů BBC a České televize Moravec se zamýšlí na etikou českých médií a snahou stanovit si vlastní pravidla pro novinářskou práci v podobě etických kodexů. Připomíná i některá pochybení novinářů, jako v případě článků o údajném alkoholismu populární herečky Libuše Šafránkové v nyní již zaniklém deníku Super.
Na čtenáře čekají i další eseje na téma kam směřují časopisy a lifestylové magazíny, kdo patří na titulní stranu či komu patří informace na internetu.
Knihu vydala společnost Newton Information Technology k desátému výročí svého působení na českém trhu.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení