Kampaně na půjčky odstartovaly
Zatímco v obchodech se vánoční výzdoba začala objevovat teprve minulý týden, společnosti poskytující půjčky na nákup spustily zátah na klienty mnohem dříve.
V minulých dnech silnou marketinkovou kampaň nastartovaly GE Money bank, Raiffeisenbank a Česká spořitelna (ČS). “Je to o trochu dříve než před rokem. Naše snadná půjčka má klienty přesvědčit, že peníze na nákupy mohou získat opravdu jednoduše. Klientovi stačí jen předložit občanský průkaz,” tvrdí Václav Kubala, ředitel marketinku ČS.
Spořitelna stejně jako další velké finanční ústavy (například ČSOB) tvrdí, že na letošní marketinkovou podporu spotřebitelských půjček nevydá více peněz než před rokem.
Podle odborníků na reklamu totiž v minulých letech inzertní aktivita společností poskytujících rychlé úvěry extrémně narostla. Výdaje na reklamu v letech 2003 a 2004 vzrostly téměř čtyřikrát.
“Takové tempo růstu se již letos opakovat nebude. Konkurence na tomto trhu však dále posiluje, k nárůstu výdajů na inzerci v tomto sektoru zřejmě dojde,” říká Štěpán Wolde ze společnosti Arbomedia. K nárůstu přispějí zejména firmy, které v minulých letech nebyly před Vánocemi tolik vidět.
Například vánoční kampaň splátkové společnosti Cetelem se vloni odehrála pouze u obchodníků, letos ji rozšíří i média. “Investované prostředky se oproti loňsku navýšily o několik desítek procent,” říká Jana Skalová tisková mluvčí Cetelemu.
Splátkové společnosti i banky kalkulují s tím, že jim vánoční reklama přinese nové klienty. “Letos očekáváme, že v listopadu a prosinci získáme až třicet procent objemu produkce,” dodává Skalová.
Na trhu půjček už nelze zájemce překvapit příliš velkými novinkami – banky i splátkové firmy zjednodušily podmínky pro úvěry, poskytují je velmi rychle a nabízejí i možnost nulového navýšení při jednorázovém splacení úvěru.
V letošním roce na sebe strhla pozornost hlavně GE Money bank. Její půjčka v akci dává lidem možnost začít splácet úvěr až za čtyři měsíce, aniž by složili jakoukoliv zálohu.
Hospodářské noviny, 31.10.2005, autor: Olga Skalková
Podobné zprávy
Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
