Internet Mall s tržbami za miliardu korun
Tržby největšího českého internetového obchodníka v zemi, společnosti Internet Mall, překonaly v období od loňského září do letošního srpna jednu miliardu korun, což je meziroční nárůst o 54 procent. Internet Mall se podle údajů vedení firmy stal prvním tuzemským internetovým obchodem zaměřeným na prodej spotřebního zboží, který miliardové tržby dosáhl.
“Jde o prolomení jedné z psychologických hranic a dosažená čísla ukazují vzrůstající zájem zákazníků o nákupy na internetu,” uvedl předseda představenstva společnosti Ondřej Fryc. Podle dřívějších informací by tržby firmy letos měly vzrůst na 1,3 miliardy korun.
Společnost za 12 měsíců obsloužila i rekordní množství zákazníků, když jejich počet přesáhl 117.000. Firma předpokládá, že při vánočních nákupech si na internetu vyzkouší první nákup řada nových zákazníků, takže podíl internetového prodeje ještě výrazně vzroste. “Celkovou velikost internetového trhu odhadujeme pro letošní rok na osm miliard Kč,” dodal Fryc.
Konkurentem firmy je například internetový obchod Kasa.cz, který se chce stát dvojkou na trhu a zvýšit letošní tržby na 450 milionů z loňských 241 milionů korun. Na trhu působí také Obchodní-dům.cz nebo Cybex.cz.
Analytik společnosti Cyrrus Petr Bártek soudí, že firma Internet Mall už je výraznou konkurencí pro tradiční prodejny elektra. “Tržby největších hráčů (elektroprodejen) na trhu se pohybují okolo tří miliard korun,” sdělil Bártek ČTK. Prudký nárůst tržeb internetových obchodů podle něj umožnilo rychlé rozšiřování vysokorychlostního internetového připojení v Česku a vyšší transparentnost a kvalita služeb jednotlivých obchodníků.
Podle údajů Internet Mall nakupovali zákazníci v uplynulých dvanácti měsících na internetu především domácí spotřebiče a právě elektroniku, výrazně vzrostl také zájem o spotřeby pro kutily, sportovní vybavení a autodoplňky. Průměrná výše objednávky za toto období činila 8500 korun, největší objednávkou pak byla sestava komponent pro domácí kino v ceně 936 000 Kč.
Internet Mall vznikl před pěti lety a nyní zastřešuje 18 specializovaných obchodů, jejichž sortiment obsahuje přes 200 000 položek různého zboží více než 800 značek. Má také vlastní rozvážkovou službu a síť kamenných prodejen.
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
