Hrubé výdaje na TV reklamu v září meziročně stouply o pětinu

10. 10. 2005 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hrubé výdaje na TV reklamu bez slev a barterů v září meziročně stouply o zhruba 21 procent. Do televizí tak zamířilo celkem 1,97 miliardy korun, což je o 343 milionů Kč více proti stejnému období vloni. Vyplývá to z údajů společnosti TNS A-Connect.
V televizích se meziročně také odvysílalo více reklamních spotů, a to o 3626. To představuje časový úsek o délce 29 hodin. Nova v září odvysílala o 36 hodin reklam více, naopak u Primy se časový úsek věnovaný reklamám zkrátil o deset hodin.
Prima si ovšem polepšila ve srovnání podílů na odvysílaných GRP, tedy bodů, pomocí kterých se udává zásah reklamy u diváků. Její podíl byl 26,6 procenta, tedy o šest desetin více než ve stejném období loni. Prima také dosáhla nejvyššího svého podílu za poslední půlrok, Nova naopak nejmenšího.
Nova si v podílu na reklamních zásazích meziročně polepšila o osm desetin bodu na 62,5 procenta. Podíl ČT poklesl na 10,9 z 12,2 procenta.
Pět největších inzerentů dalo na svou televizní prezentaci v září přes 482 milionů korun, tedy čtvrtinu všech výdajů. Největším inzerentem bylo Danone (122,7 milionu korun), následovaly společnosti Procter & Gamble (102,6 mil.), T-Mobile (98,8 mil.), Nestlé (91,5 mil.) a Henkel (66,4 milionů).
Meziročně nejvíce v září navýšily své investice Unilever, Procter & Gamble, Zentiva a GE Money Bank. Naopak z větších zadavatelů poklesly reklamní investice u Reckitt Benckiser, KMV a Johnson & Johnson. Mezi firmy, které loni v září neinzerovaly a letos ano, patří například Callin, ČSOB Pojišťovna nebo Mazda.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.