Hrubé výdaje na TV reklamu bez slev a barterů v září meziročně stouply o zhruba 21 procent. Do televizí tak zamířilo celkem 1,97 miliardy korun, což je o 343 milionů Kč více proti stejnému období vloni. Vyplývá to z údajů společnosti TNS A-Connect.
V televizích se meziročně také odvysílalo více reklamních spotů, a to o 3626. To představuje časový úsek o délce 29 hodin. Nova v září odvysílala o 36 hodin reklam více, naopak u Primy se časový úsek věnovaný reklamám zkrátil o deset hodin.
Prima si ovšem polepšila ve srovnání podílů na odvysílaných GRP, tedy bodů, pomocí kterých se udává zásah reklamy u diváků. Její podíl byl 26,6 procenta, tedy o šest desetin více než ve stejném období loni. Prima také dosáhla nejvyššího svého podílu za poslední půlrok, Nova naopak nejmenšího.
Nova si v podílu na reklamních zásazích meziročně polepšila o osm desetin bodu na 62,5 procenta. Podíl ČT poklesl na 10,9 z 12,2 procenta.
Pět největších inzerentů dalo na svou televizní prezentaci v září přes 482 milionů korun, tedy čtvrtinu všech výdajů. Největším inzerentem bylo Danone (122,7 milionu korun), následovaly společnosti Procter & Gamble (102,6 mil.), T-Mobile (98,8 mil.), Nestlé (91,5 mil.) a Henkel (66,4 milionů).
Meziročně nejvíce v září navýšily své investice Unilever, Procter & Gamble, Zentiva a GE Money Bank. Naopak z větších zadavatelů poklesly reklamní investice u Reckitt Benckiser, KMV a Johnson & Johnson. Mezi firmy, které loni v září neinzerovaly a letos ano, patří například Callin, ČSOB Pojišťovna nebo Mazda.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).