Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Halloween se stává svátkem pro dospělé

Redakce MAM31. 10. 2005

Halloween, americká obdoba českých dušiček připadající na poslední říjnový večer, se stává stále více příležitostí pro oslavy dospělých než dětí. Svědčí o tom skokový růst nákladů, které jsou američtí zákazníci starší 18 let ochotni utratit za halloweenské kostýmy, zábavu, pochoutky či výzdobu.
Společnost iParty s 50 obchody v sedmi státech USA zaznamenala o 42 procent vyšší zájem o kostýmy pro dospělé než v roce 2001. Dětského zboží se za stejné období prodalo více o 24 procent. “Halloween už není považovaný za dětský svátek,” říká Phil Rist ze společnosti BIGresearch. Lidé se tak podle něj snaží zbavit se pracovního stresu a šedi běžného života. “Je to jeden ze svátků, kdy trochu uniknou každodennosti a aspoň na den se stanou někým jiným,” dodává.
Také zábavní parky vítají o Halloweenu více dospělých než dětí. Hororové noci v parku Universal Studios ve floridském Orlandu například letos podle odhadů navštíví o polovinu lidí více než v roce 2000, přičemž čtyři pětiny vstupenek po 60 dolarech (asi 1500 korunách) připadají na hosty starší 18 let.
Místo bonbonů, čokolád a dalších sladkostí roste v obchodech zájem o chipsy, popcorn a slané preclíky. “Halloween je obrovská příležitost pro party dospělých,” řekl Jared Dougherty, mluvčí společnosti Frito-Lay ze skupiny PepsiCo, která letos poprvé představila na trhu nápoj určený při Halloweenu dospělým.
Jeho firma tento svátek považuje za třetí největší den pro oslavy hned za Silvestrem a finále v americkém fotbalu. Na dospělou klientelu se zaměřili ale i tradiční výrobci sladkostí, jako jsou M&M a Masterfoods USA, kteří v říjnu nabízeli speciální halloweenské balíčky.
Po celých Spojených státech byly v uplynulých dnech otevřené dočasné prodejny strašidelného a dekoračního zboží, aby uspokojily rostoucí poptávku. Jen v New Yorku tamní společnost Halloween Adventures rozšířila prodej o 70 lokalit. Podle Národní federace maloobchodu (NRF) je Halloween hned za Vánocemi druhým nejpopulárnějším obdobím pro domácí výzdobu.
Halloweenské potřeby byly ke koupi i na internetu. Například řetězec Target na své webové stránce nabízel speciální kostýmy pro psy. Stejné zboží slavilo úspěch i v newyorských prodejnách Party City.
Útraty Američanů za zboží spojené s Halloweenem dosáhnou letos podle propočtů NRF 3,3 miliardy dolarů (přes 82 miliard korun), což je o 5,4 procenta více než loni.

×

České TV zatím prodej pořadů na internetu nechystají

Starší článek

Apple má první obchod v Česku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Newsletter

Instagram bude filtrovat zprávy podle klíčových slov a emojis

Sociální sítě v poslední době čelí stále narůstajícímu tlaku na větší dohled nad škodlivým obsahem. Proti útočným zprávám nabídne Instagram lepší filtraci…
22. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více