Formule hledají nové sponzory
TITULEK13: Formule hledají nové sponzory
Nová směrnice o tabákové reklamě v EU převrací zavedené pořádky ve sponzoringu stájí F1, jenž byl dosud doménou tabákových koncernů. Kvůli zákazu TV reklamy podporovalo např. Marlboro nejméně 70 mil. eur ročně Ferrari. Legislativní úprava, která vstoupila v platnost 31. 7. 2005, však zakazuje výskyt tabákové reklamy na všech evropských okruzích. Koncernům tak zůstává prostor pouze v rámci devíti zbývajících Velkých cen. West už kvůli tomu opustil McLaren, odchod od BAR-Honda týmu zvažuje BAT. Ředitelé stájí musí najít nové silné partnery, jejichž zájem však vzbudí pouze divácky atraktivní klání, mezi něž dominantní postavení Michaela Schumachera rozhodně nepatřilo. Nicméně ani během letošního vyrovnaného ročníku se sledovanost nezvýšila. Odborníci novým sponzorům radí uzavírat smlouvy s určením plateb podle skutečné doby výskytu značek během přenosů. Již od příštího ročníku začnou zároveň platit nová pravidla, která mají stájím přinést úsporu nákladů. I proto mohou noví partneři nabízet nižší sumy než dříve. Credit Suisse se tak za 14 mil. eur stala novým hlavním sponzorem stáje Sauber, 15 mil. eur přinese prý Allianz. McLaren spojil síly s Johnnie Walkerem a řetězcem hotelů Hilton, místo pro hlavního sponzora zatím zůstává neobsazeno.