Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Drahé zboží jde víc na odbyt, tvrdí prodejci

Redakce MAM27. 10. 2005

Kožené křeslo za sto šedesát tisíc korun, židle za dvacet tisíc korun. Přehnané ceny? Vůbec ne. Podle Jany Převrátilové ze společnosti Vitra přibývá lidí, kteří se rádi obklopují luxusním zbožím a neváhají za něj zaplatit.
Právě s pořízením věcí, které nejsou nutné k životu, si většinou lidé spojují růst životní úrovně. Zvyšuje se zájem o dražší spotřebiče, ale i oblečení a obuv.
“Nejlevnější boty v našem obchodě stojí přes dva tisíce korun, ale lidé tu nakupují stále více,” říká Martin Kochta z prodejny Salamander. Dodává, že z pultu poměrně rychle mizí i kovbojské boty za patnáct tisíc.
Podle obchodníků se přitom dražší značkové zboží naučili nakupovat už i starší lidé nad šedesát let.
“Dříve by to neudělali, protože naše věci jsou přece jen o dost dražší než triko z tržnice,” říká Dana Herzigová, vedoucí prodejny firmy Moira v Brně. Podle ní se vytvořila skupina lidí, kteří neváhají zaplatit za mikinu ze speciálního materiálu i dva tisíce korun.
Zákazníci kupují i dražší nábytek, potřeby pro domácnost či elektroniku. Nerozmýšlejí se dát například za televizi přes třicet tisíc korun.
“Čeští zákazníci stále víc kupují dražší výrobky,” uvádí své zkušenosti Jiří Řízek z Elektroworldu. Zcela přesvědčivě je to podle něj vidět na prodeji plazmových a LCD televizorů.
V krajích, kde je vysoká nezaměstnanost a nízké příjmy, je však o dražší a luxusnější zboží menší zájem. “V Praze jsme za poslední čtyři měsíce prodali desetkrát víc LCD a plazmových televizorů než v severních Čechách,” říká Bohuslav Komín ze sítě prodejen Euronics.
Jiří Pavelka, vedoucí prodejny Hervis se sportovním oblečením a potřebami, která je součástí obchodního centra Olympia v Olomouci, má obdobné zkušenosti. Podle něj je obrovský rozdíl mezi tržbami v Praze, Brně a třeba v Olomouci nebo v Karlových Varech.
“U nás lidé vyhledávají zejména slevové akce, které ceny zboží přiblíží na úroveň v tržnicích. Zároveň však nakoupí kvalitu,” říká Pavelka.
“Životní úroveň se ale nedá měřit jen podle toho, kolik lidé utratí v obchodech. Její kvalita závisí mimo jiné na úrovni životního prostředí, na dopravní infrastruktuře, dostupnosti a kvalitě zdravotní péče, vzdělání či kultury” říká analytik Radomír Jáč z PPF.
Záleží však i na dostupnosti nejrůznějších služeb. “Tam vidím velký prostor pro možný růst životní úrovně,” připojuje se analytik Raiffeisenbank Michal Brožka.

Hospodářské noviny, 27.10.2005, autor: Jiří Němeček, Zuzana Luňáková, Martina Macková

×

Patria Direct mění logo

Starší článek

Drogistický řetězec Droxi chce mít do pěti let v ČR 40 lékáren

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: New Look Media

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Jste silnější, než si myslíte, říká spořitelna Čechům

Nová brandová kampaň České spořitelny od agentury VMLY&R se snaží zvedat sebevědomí obyvatel Česka. Odstartovala se světelnou show stovky dronů.
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více