Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT získala od neplatičů poplatků 131 milionů korun

Redakce MAM5. 10. 2005

Česká televize získala v rámci své letošní akce zaměřené na neplatiče koncesionářských poplatků 131 milionů korun. Podařilo se získat nedoplatky od 238 000 lidí z celkového počtu asi 550 000 zaslaných výzev na zaplacení dluhů, informoval radu ČT na jejím pravidelném zasedání generální ředitel televize Jiří Janeček.
Z údajů ČT vyplývá, že 93 milionů získala od neplatičů. Dalších 38 milionů pochází od nových poplatníků, kterých se přihlásilo do září přes 74 000.
ČT chce zároveň zrušit smlouvu se společností BSP Lawyer Partners o prodeji pohledávek televize u lidí, kteří neplatili koncesionářské poplatky. Důvodem je podle Janečka novela zákona o poplatcích, která začala platit 1. října.
“Novela zavádí nové instituty, které nám znemožňují pokračovat ve spolupráci s touto firmou. ČT musí zvolit jinou strategii,” uvedl Janeček. ČT nyní zřídí nový samostatný útvar, který se bude vybíráním poplatků zabývat.
Proti výzvám k zaplacení dluhu, které ČT začala rozesílat v květnu, přišlo 2124 námitek. Podle údajů televize jich 1111 bylo plně oprávněných, 327 částečně oprávněných a 634 neoprávněných. Celkem 52 námitek bylo oprávněných na základě chyby České pošty, uvádí televize.
Novela mimo zvýšení poplatků za TV a rozhlas a postupné snižování reklamy na ČT nově definuje, kdo musí poplatky platit. Nyní je povinen platit za držení televize a rozhlasového přijímače každá domácnost, která odebírá elektrický proud.
Podle údajů statistického úřadu bylo v roce 2001 v ČR 3,83 milionu trvale obydlených bytů a domů. ČT nyní podle jejích informací registruje 3,14 milionů domácností, které poplatky platí, Český rozhlas jich eviduje zhruba o půl milionu méně. Nyní porovnají své databáze plátců poplatků s databázemi domácností připojených na elektrický proud.
“Jedná se o databáze distribučních společností jako například ČEZ, EON, PRE a další,” sdělil mluvčí rozhlasu Ladislav Pavlík. Rozhlas tak podle něj eviduje 1,2 milionu potencionálních neevidovaných poplatníků. “Předpokládáme, že řada z nich bude spadat do kategorie osvobození z důvodu sociální slabosti,” uvedl Pavlík.

×

Podíl Novy po přesunu Big Brother na podvečer stoupl

Starší článek

Rada udělila kvůli reality show milionové pokuty

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více