Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Halloween se stává svátkem pro dospělé

Redakce MAM31. 10. 2005

Halloween, americká obdoba českých dušiček připadající na poslední říjnový večer, se stává stále více příležitostí pro oslavy dospělých než dětí. Svědčí o tom skokový růst nákladů, které jsou američtí zákazníci starší 18 let ochotni utratit za halloweenské kostýmy, zábavu, pochoutky či výzdobu.
Společnost iParty s 50 obchody v sedmi státech USA zaznamenala o 42 procent vyšší zájem o kostýmy pro dospělé než v roce 2001. Dětského zboží se za stejné období prodalo více o 24 procent. “Halloween už není považovaný za dětský svátek,” říká Phil Rist ze společnosti BIGresearch. Lidé se tak podle něj snaží zbavit se pracovního stresu a šedi běžného života. “Je to jeden ze svátků, kdy trochu uniknou každodennosti a aspoň na den se stanou někým jiným,” dodává.
Také zábavní parky vítají o Halloweenu více dospělých než dětí. Hororové noci v parku Universal Studios ve floridském Orlandu například letos podle odhadů navštíví o polovinu lidí více než v roce 2000, přičemž čtyři pětiny vstupenek po 60 dolarech (asi 1500 korunách) připadají na hosty starší 18 let.
Místo bonbonů, čokolád a dalších sladkostí roste v obchodech zájem o chipsy, popcorn a slané preclíky. “Halloween je obrovská příležitost pro party dospělých,” řekl Jared Dougherty, mluvčí společnosti Frito-Lay ze skupiny PepsiCo, která letos poprvé představila na trhu nápoj určený při Halloweenu dospělým.
Jeho firma tento svátek považuje za třetí největší den pro oslavy hned za Silvestrem a finále v americkém fotbalu. Na dospělou klientelu se zaměřili ale i tradiční výrobci sladkostí, jako jsou M&M a Masterfoods USA, kteří v říjnu nabízeli speciální halloweenské balíčky.
Po celých Spojených státech byly v uplynulých dnech otevřené dočasné prodejny strašidelného a dekoračního zboží, aby uspokojily rostoucí poptávku. Jen v New Yorku tamní společnost Halloween Adventures rozšířila prodej o 70 lokalit. Podle Národní federace maloobchodu (NRF) je Halloween hned za Vánocemi druhým nejpopulárnějším obdobím pro domácí výzdobu.
Halloweenské potřeby byly ke koupi i na internetu. Například řetězec Target na své webové stránce nabízel speciální kostýmy pro psy. Stejné zboží slavilo úspěch i v newyorských prodejnách Party City.
Útraty Američanů za zboží spojené s Halloweenem dosáhnou letos podle propočtů NRF 3,3 miliardy dolarů (přes 82 miliard korun), což je o 5,4 procenta více než loni.

×

České TV zatím prodej pořadů na internetu nechystají

Starší článek

Apple má první obchod v Česku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více