Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obchodníci se pomocí inzerátů snaží získat zpět důvěru zákazníků

Redakce MAM27. 10. 2005

Obchodní řetězce se snaží po problémech s kontrolami získat pomocí novinových inzerátů zpět důvěru zákazníků. Inspekce v nedávné době v prodejnách odhalily velké nedostatky v kvalitě nabízených potravin, hygieně či nesprávné účtování zakoupeného zboží. Inzertní kampaně zaměřené na kvalitu prodávaných potravin si v celostátních denících zaplatily například firmy Ahold Czech Republic a Tesco Stores ČR.
Ahold navíc vyhlásil v prodejnách Albert a Hypernova netradiční akci – zákazníkům za upozornění na prodej prošlých potravin či nesprávné účtování slíbil 50korunovou slevu na nákup.
Společnost Ahold platí velké novinové inzeráty, ve kterých spotřebitele ubezpečuje o kvalitě nabízených potravin, již od začátku října, kdy byly zveřejněny první nelichotivé výsledky kontrol Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI). Částku investovanou do inzertní kampaně v celostátních denících vedení Aholdu drží pod pokličkou. “Tyto informace nekomentujeme. Je to ale něco navíc nad rámec našich standardních inzertních aktivit,” řekl ČTK Libor Kytýr z Ahold Central Europe.
Inzeráty informující o systému kontroly kvality prodávaných masných výrobků si v říjnu v novinách zaplatila také společnost Tesco Stores ČR. “Kampaň jsme zahájili proto, abychom zákazníkům sdělili, jak je pro nás kvalita nabízeného čerstvého masa důležitá. Chceme zákazníky informovat, že díky propracovanému systému kontroly kvality najdou v obchodech Tesco vždy jen kvalitní a čerstvé maso,” řekla mluvčí Teska Jana Matoušková. Ani ona nechtěla zveřejnit sumu utracenou za tyto inzeráty.
Ahold nyní navíc přišel s nápadem odměnit 50korunovou slevou zákazníky, kteří společnost upozorní například na prodej prošlého masa či nesprávné účtování nákupu. Kampaň dnes Ahold odstartoval pomocí půlstránkových inzerátů ve většině celostátních deníků, kde podobně velké inzeráty stojí několik desítek tisíc korun. “Pracujeme s mnoha dodavateli a lidmi, takže nedokážeme stoprocentně vyloučit, že se někde nemůže stát chyba. Vyzvali jsme proto zákazníky, aby v případě, že něco takového objeví, kontaktovali reklamační oddělení nebo kteréhokoli zaměstnance prodejny. Jako odměnu jim nabízíme poukázku na slevu,” uvedl Kytýr.
K podobnému kroku jako Ahold se nedávno odhodlala belgická firma Delhaize, která v Česku provozuje síť prodejen Delvita. V létě kvůli aféře s továrnou specializovanou na falšování dat minimální trvanlivosti na potravinách vypsala v Belgii zvláštní prémii pro zákazníky, kteří na pultech jejích obchodů objeví prošlé zboží.
Obchodníci, kteří se po kontrolní akci SZPI rozhodli pro inzertní ofenzivu, tvrdí, že zveřejněné výsledky kontrol prodej masa nesnížily. “Důvěra zákazníků mohla být ohrožena, ale na prodejích se to zatím neprojevilo,” uvedl Kytýr.
Podle Ivany Pickové ze Sdružení obrany spotřebitelů jsou inzeráty obchodních řetězců či odměny pro nálezce prošlých potravin jen malým krokem správným směrem. “Jsme přesvědčeni, že nešlo (při prodeji prošlých potravin) o selhání jednotlivců, ale o systémovou chybu. Obchodníci by proto měli raději investovat do zlepšení svých kontrolních mechanismů a hlavně do personálu, který by měl mít větší osobní zodpovědnost za kvalitu nabízeného zboží,” řekla Picková.
Problémy s kontrolami SZPI měl v poslední době například řetězec Julius Meinl. V září trestala SZPI firmu Julius Meinl za prodej potravin s prošlými daty a jejich “znovuoživování” v Českých Budějovicích. V prodejnách Julius Meinl v Praze a Táboře inspektoři zjistili například nevhodně skladované masné výrobky.
V pražských prodejnách Delvita a Carrefour inspekce nedávno objevila zkažené drůbeží maso. V supermarketu Albert v Mníšku pod Brdy inspektoři zase zjistili případy klamání spotřebitelů změnou dat spotřeby a hmotnosti výrobků.

×

Vyšlo první číslo české varianty časopisu o vědě a přírodě Geo

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 43. týden 2005

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více