Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Body Shop zamířil z garáže do celého světa

Redakce MAM14. 10. 2005

Méně chemie a více přírody, žádají stále častěji zákazníci prodejen s kosmetikou. A firma Body Shop, největší maloobchodní řetězec s přírodní kosmetikou ve Velké Británii, jim jejich přání plní.
V roce 1976 ji ve své garáži založila Anita Roddicková, aby uživila sebe a své děti, když byl její manžel na cestách v Jižní Americe. Původně chtěla svá bylinková mýdla nabízet větším prodejcům kosmetiky, kteří ji ale odmítli. Tehdy ještě netušili, že Anitiny receptury na přírodní kosmetiku budou za pár desítek let “in”.
“Trh s kosmetickými přípravky na přírodní bázi stabilně roste již přibližně osmnáct let. Do roku 2008 by mohl mít hodnotu téměř šesti miliard dolarů,” uvádí ve své zprávě výzkumný ústav Euromonitor na to, že celkově světový trh s kosmetikou roste přibližně o deset procent ročně.
Britský Body Shop tak včera mohl bez obav zveřejnit tržby za první pololetí svého účetního roku – vzrostly o šestnáct procent na 206,5 miliónu liber a firma po sedmi letech zvýší akcionářům dividendu. Cena akcií od začátku roku vzrostla o 36 procent.
Za růstem tržeb stojí expanzívní politika. Tak dravá, že kvůli nákladům na nově otevřené prodejny společnosti klesly zisky téměř o pětinu.
“Od začátku roku jsme otevřeli čtyřicet nových prodejen a dalších osmdesát plánujeme,” říká tisková mluvčí Roisin Longová. Body Shop hodlá vstoupit na další světové trhy: naposledy otevřel prodejny ve Spojených arabských emirátech a Hongkongu a seznámil veřejnost se svým plánem založit pobočku v Rusku.
Z jednoho malého obchůdku v přímořském anglickém městě Brighton tak vznikla síť 2085 prodejen v 52 zemích světa, jak sama Anita Roddicková ráda prohlašuje “od Zambie po Austrálii”.
V současné době sice jde ze dvou třetin o franšízy, ale firma se snaží získat prodejny pod svá křídla. Jen v letošním roce v Kanadě koupila všech 111 tamních franšíz.
Původně si firma své výrobky sama vyráběla, ale konkurence maloobchodních řetězců, jako jsou Tesco, americký Limited Brands se svou kosmetickou řadou Bath&Body, a doma především britská lékárenská jednička Boots, ji donutila spolehnout se na dodavatele a soustředit se na samotný prodej.
“Chceme, aby současný Body Shop byl spíše na luxusním konci kosmetického spektra,” vysvětluje výkonný ředitel Peter Saunders. Firma vsadila na svou exkluzivitu. Svými výrobky – krémy s vůní banánů nebo peprmintovými mýdly v atraktivním balení – se dnes orientuje spíše na náročnějšího zákazníka.
A nejsou to jen výrobky a luxusnější interiér prodejen, které zákazníky lákají. Firma je na veřejnosti a v médiích reprezentována svou zakladatelkou a nevýkonnou ředitelkou Anitou Roddickovou, a ta se ji snaží představovat jako společnost, která se neorientuje jen na zisk.
Řetězec se tak podílí například na dobročinných kampaních na ochranu lidských práv.

Hospodářské noviny, 14.10.2005, autor: Martina Laresová

×

Železný bez imunity

Starší článek

Veletrh Digitex nabídne programy v oboru digitální fotografie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více