Na trhu bulvárních titulů se v pondělí objeví nový celostátní deník s názvem Šíp. Vznikne přeměnou současného Večerníku Praha vydavatelství Vltava-Labe- Press. „Šíp nebude vycházet jen v Praze, ale od pondělí jako nové bulvární noviny celostátně,“ sdělil předseda představenstva VLP Zoltan Morvai.
Šéfredaktorem bude současný šéf redakce Večerníku Praha Jiří Bigas. Morvai řekl, že nový deník bude připravovat současná redakce listu vycházející pro Prahu a okolí, bude však posílena. „Tištěný náklad bude 300 000,“ uvedl.
Večerník Praha vycházel 50 let, od roku 1995 však nevychází odpoledne, ale ráno jako ostatní deníky. Na jaře letošního roku změnil do té doby zpravodajsky zaměřený pražský deník podobu a do svého obsahu začal zabudovávat bulvárně laděné prvky.
Šíp tak bude na poli bulvárních titulů konkurovat zavedenému deníku Blesk vydavatelství Ringier, který je dlouhodobě nejprodávanějším deníkem vůbec; denní prodaný náklad Blesku byl v srpnu 520.469 výtisků. Od března pak jako deník vychází původní týdeník pro ženy SuperSpy vydavatelství Stratosféra. Náklad deníku Kancelář ověřování nákladu ABC ČR neověřuje.
Trh deníků přitom čekají další změny. Ringier oznámil, že v prosinci začne vydávat bezplatný deník pro Prahu a okolí, který tak bude konkurovat deníku Metro. Redakci Blesku nyní také opouští řada redaktorů a podle Lidových novin směřují do vydavatelství Ebika Sebastiana Pawlowského.
Podle LN Pawlowski, jehož společnosti Mediacop a Ebika vydávají seriozní Týden, Instinkt a Nedělní svět a bulvární Aha! a Aha! Sport, uvažuje o vydávání nového deníku příští rok na jaře.
Konkurence na poli deníků zaměřených na společnost se tak v poslední době opět zvyšuje. Pro deník Blesk to bude další soupeř od října 2003, kdy přestal vycházet deník Impuls, jehož poslední čísla vyšla z důvodů sporů o jméno pod názvem Inpuls.
Tento deník se na trhu udržel necelý půlrok, tedy ještě kratší dobu než zaniklý deník Super. Ten vycházel sedmkrát týdně od dubna 2001 do července 2002. Prodejnost Superu se podle údajů Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR ke konci roku 2001 přehoupla přes 200 000 výtisků denně, poté však prodaný náklad začal klesat a ke konci byla prodejnost poloviční. Naopak náklad Blesku téměř neustále roste, od zhruba 350 000 výtisků denně v roce 2001 až po více než půl milionu kusů v loňském roce.
Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka
Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.