Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Laciný sex, drahá Fidorka

Redakce MAM13. 10. 2005

Pokuty za záběry “ohrožující fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých” vysílané v reality show VyVolení a Big Brother před 22. hodinou, se staly minulý týden námětem četných komentářů. Média si všimla, že čtyři miliony pro Novu a pět milionů pro Primu jsou nejvyšší sankce, které kdy Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) udělila. Až dosud držely rekord dvoumilionové pokuty udělené:
* televizi Nova v roce 1998 za talkshow Áčko o chlapeckých prostitutech;
České televizi v roce 2001 za televizní stávku, přičemž zdůvodnění se hledalo v “neposkytnutí objektivní a vyvážené informace”, “neoznačení TV stanice logem” a v dalších účelových argumentech;
* České televizi v roce 2004 za “expresivní podání sexu hraničící s pornografií” v klipu skupiny Prodigy, který se připletl do vysílání německého dokumentárního seriálu.
Pokuta za talkshow Áčko skončila teprve nedávno svou sedmiletou pouť soudy. Městský soud dvakrát opakované rozhodnutí RRTV zrušil a Nejvyšší správní soud (NSS) kasační stížnost RRTV letos v září zamítl. Nova nebude platit nic. Nic nebude platit ani Česká televize v druhém případě, kdy ČT podala opravný prostředek u Městského soudu, který její žalobě vyhověl a pokutu zrušil. RRTV, která mezitím změnila své složení, proti rozsudku nic nenamítala. Také v případě klipu Prodigy se ČT obrátila na Městský soud, který udělení pokuty akceptoval, ale snížil ji ze dvou milionů na 200 000 Kč. Rada proti tomu opět podala kasační stížnost, o které se zatím nerozhodlo. NSS byl tolerantní nejen v případě Áčka, ale i při rozhodování o upoutávce na erotický pořad Peříčko, vysílané uprostřed pohádky. Letos v březnu rozhodl, že pokutu 300 000 Kč, kterou rada v roce 2002 udělila, televize Nova platit nemusí. V případě reklamy na oplatku Fidorka NSS již tak tolerantní nebyl. V roce 2001 vysílací rada potrestala pokutou 500 000 Kč všechny tři celoplošné televize za vysílání reklamy, která se sloganem “Když musíš, tak musíš” propagovala agresivní chování nezletilých. Nova svůj spor kvůli procesnímu pochybení vyhrála, ČT a Prima spor prohrály. ČT pokutu zaplatila, ale Prima se obrátila na NSS, který letos v dubnu její stížnost zamítl. Prima se však stále brání a obrátila se na Ústavní soud.

Ekonom, 13.10.2005, autor: Milan Šmíd, vysokoškolský pedagog

×

Konec analogu v Evropě v roce 2012, v USA již v roce 2009

Starší článek

Železný bez imunity

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více