Bulvár si líže rány

27. 10. 2005 00:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský list Daily Mirror před časem uveřejnil fotografii modelky Naomi Campbellové, jak opouští Anonymní kliniku pro léčení drogové závislosti. Modelka list zažalovala za porušení svého práva na soukromí. Použila přitom tzv. podmíněný způsob úhrady nákladů na obhajobu, v němž náklady hradí protistrana, a to pouze v případě, že advokáti proces vyhrají. Tento způsob byl původně určen k tomu, aby si soudní při mohli dovolit i chudí lidé.
První proces Campbellová vyhrála, odvolací soud rozsudek zrušil. Nejvyšší soudní instance ve Sněmovně lordů však původní rozsudek potvrdila. Daily Mirror teď musí vyplatit Campbellové 3500 liber odškodnění, ovšem celkově musí uhradit víc než jeden milion liber (asi 45 mil. Kč) na soudních nákladech, včetně 600 000 liber „poplatku za úspěch“ jejím advokátům. Mirror to považuje za ohrožení svobody slova a odvolává se k Evropskému soudu pro lidská práva. Vida, někdy je EU i Británii dobrá.

Ekonom, 27.10.2005, autor: Václav Žák, člen RRTV

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.