Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Brno: přes osm set zahraničních vystavovatelů

Redakce MAM3. 10. 2005

Mezinárodní strojírenský veletrh, který dnes začíná v Brně a je největší výstavní akcí svého druhu ve střední a východní Evropě, stále těží ze vstupu Česka do Evropské unie.
V Brně se celkem představí 830 zahraničních vystavovatelů, což je meziroční nárůst o téměř sto firem. Největší zájem je jako tradičně z Německa, Slovenska, Rakouska, Itálie, Francie, Velké Británie a Švýcarska.
“Z některých teritorií se účast zvýšila na dvojnásobek. Po vstupu Česka do unie se náš veletrh stal ještě zajímavějším pro západoevropské firmy malé a střední velikosti, které usilují o proniknutí na trhy nových členských zemí,” uvedl obchodní ředitel Veletrhů Brno Jiří Rousek.
Dalším důvodem pro růst zájmu je posunutí termínu konání veletrhu o čtrnáct dnů. A to kvůli hannoverskému veletrhu EMO, který je největší výstavní akcí v oboru tváření a obrábění a skončil minulý týden. Z Hannoveru se tak letos poprvé po souhlasu Evropské komise mohou přesunout do Brna novinky, které měly světovou premiéru v Německu.
Zatímco počet zahraničních vystavovatelů roste, z Česka se letos v Brně představí o dvě procenta méně firem než v předchozích letech, razantně se ale zvyšuje podíl středních a malých podniků. Například z Moravskoslezského kraje se letos v Brně představí o desetinu firem více než minulý rok, čtyři desítky společností přijedou do Brna vůbec poprvé. Čtrnáct nových vystavovatelů přijede také z Plzeňského kraje.
Chybět ale budou některé velké firmy, které patřily mezi tradiční vystavovatele. V Brně se letos neobjeví žádná dceřiná firma Škody Holding. Chybět budou také společnosti Energetika Vítkovice spolu se Severomoravskou energetikou.
Návštěvnost strojírenského veletrhu podle předpokladů pořádajících Veletrhů Brno přesáhne stejně jako loni 105 000 lidí, každý desátý člověk by měl být cizinec. Necelých osmdesát procent z nich mají tvořit lidé, kteří nakupují nebo spolurozhodují o nových firemních investicích.
A právě návštěvníci a vystavovatelé, kteří do Brna přijedou z třiatřiceti zemí, přispívají také k vyšším tržbám majitelů hotelů, penzionů, restaurací nebo dopravních služeb.
Strojírenský veletrh tak patří vedle mistrovství světa v závodech motocyklů mezi nejvýznamnější akce roku ve městě. Veletrhy Brno si u renomované poradenské společnosti Roland Berger zadaly studii ke zjištění, jaký vliv mají všechny veletržní akce na hospodářský rozvoj regionu. Podle studie vytvářejí veletrhy přes devět tisíc pracovních míst, o téměř jednu miliardu vyšší daňové příjmy a o čtyři miliardy vyšší hrubý domácí produkt za jeden rok. Největší prospěch z veletrhů mají firmy podnikající v dopravě, dále hotely a restaurace.


Tipy z jednotlivých veletržních expozic


Hospodářské noviny, 3.10.2005, autor: Tomáš Fránek

×

Vodafone chce investovat do mobilní TV a internetu

Starší článek

Spojení Gillette s P&G

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více