Aktuálně.cz startuje, Lidovky relaunchují

31. 10. 2005 17:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Aktuálně chce uživatelům nabídnout nejrychlejší seriózní multimediální zpravodajství rozdělené do hlavních pěti rubrik a speciální sekci věnovanou komentářům. Celková investice do vybudování a zpuštění internetového deníku dosáhla 35 milionů korun. Portál Centrum.cz, který za celým projektem stojí, předpokládá návratnost své investice do jednoho roku. Aktuálně.cz má cíl, stát se nejnavštěvovanějším seriózním zpravodajským serverem v zemi !


„Téměř rok se připravujeme na dnešní den. Udělali jsme všechno proto, aby si aktuálně.cz získalo své uživatele. Věřím, že se stane nejnavštěvovanějším zpravodajským serverem v České republice. Díky více než půl milionu uživatelů portálu Centrum.cz denně, k tomu má ty nejlepší podmínky,“ říká k ambicióznímu cíli Aktuálně.cz CEO portálu Centrum.cz Ondřej Tomek.


 


Návratnost investice do jednoho roku


Celkové náklady na přípravu a spuštění aktuálně.cz dosáhly částky 35 milionů korun. Celý projekt financoval portál Centrum.cz z vlastních zdrojů.  Návratnost investice plánuje už po jednom roce z příjmů z reklam. Ondřej Tomek k tomu vysvětluje: „Investice do reklamy na internetu rok od roku rostou minimálně o 30 procent. Např. v letošním  roce  plánujeme nárůst objemu inzerce na našich serverech až o šedesát procent. Rychlé tempo růstu předpokládáme i v dalších letech. Navíc jsme už teď financovali a spolupracovali na tvorbě zpravodajství s Lidovými novinami. Naši inzerenti jsou už tedy zvyklí umísťovat kampaně na zpravodajský server.“


 


Nejrychlejší internetové seriózní zpravodajství v zemi


Aktuálně.cz bude 24 hodin chce přinášet nejrychlejší internetové zpravodajství. Už přímo na home page www.aktualne.cz najdou uživatelé pohromadě přes pět desítek zpráv. To je vůbec nejvíc ze všech internetových zpravodajských serverů v zemi. Zpravodajství bude rozděleno do pěti hlavních rubrik – domácí, zahraniční, ekonomické, sportovní a kulturní. „Kromě toho zde čtenáři najdou také hlavní zprávu dne, rychlé krátké zprávy, vlastní exklusivní zpravodajství, investigativní kauzy, video zprávy nebo sloupek, který bude každý den v týdnu pro nás psát jiná zajímavá osobnost. Svůj názor na aktuální problémy zde bude vyjadřovat např. bývalá nejvyšší státní zástupkyně Marie Benešová, publicista Milan Fridrich, zpěvačka Aneta Langerová, nebo bývalý generální ředitel Českého Telecomu Gabriel Berdár. A chybět nebudou ani speciální magazíny,“ doplňuje šéf celého projektu Roman Gallo. Navíc se připravují další rubriky a atraktivní novinky.


Aktuálně.cz bude přinášet nejrychlejší internetové zpravodajství díky vlastní redakcí, kterou bude tvořit téměř šest desítek lidí. Kromě vlastních zdrojů bude server využívat také nejširší servis agentury Reuters. Aktuálně.cz navíc uzavřelo smlouvu o partnerství s Českou televizí. Obě média si tak budou moc navzájem vyměňovat a uveřejňovat své zpravodajství.


V každé z hlavních zpravodajských rubrik (domov, zahraničí, ekonomika, kultura, sport) se ve všední den zveřejní cca 25 delších zpráv. V celém deníku to tak bude cca 120 zpráv denně.


 


Nová éra pro Lidovky.cz


Po ukončení spolupráce s portálem Centrum.cz oznámil zpravodajský server Lidovky.cz záměr změnit a rozšířit se. „Čtenářům bude k dispozici rychlejší, přehlednější a obsahově mnohem bohatší web, který nabízí nejen nejaktuálnější zprávy a fotografie, ale také zvukové a obrazové záznamy a další moderní interaktivní prvky,“ shrnuje podstatu změn šéfredaktor Lidových novin (LN) a člen představenstva LN Veselin Vačkov.


Server chce více těžit z propojení s tištěnými Lidovými novinami. Půjde mimo jiné o přinášení nezveřejněného obsahu, který vytváří redaktoři deníku (např. úplná znění rozhovorů, audio a video nahrávky, databáze a další).


Lidovky.cz by se podle Vačkova měly profilovat stejným způsobem jako tištěné Lidové noviny. Mají být serverem pro čtenáře, kterým nestačí agenturní zprávy. „Nabídneme exkluzivní obsah z oblasti vědy a kultury a poskytneme největší prostor pro názory a diskuse. Zvýšili jsme také zpravodajskou hodnotu webu, zrychlili zobrazování stránek a zlepšili uživatelský komfort,“ uvedl Vačkov.


Na poli názorů budou Lidovky.cz úzce spolupracovat s Neviditelným psem Ondřeje Neffa, který svůj projekt založil 23. dubna 1996. „Existuje tu přirozená čtenářská affinita,“ komentoval logičnost dohody Veselin Vačkov. V jednání je podle šéfredaktora Lidovek.cz Štěpána Horna podobně postavená spolupráce i s dosud nejmenovaným partnerem ze sportovní oblasti.


Lidovky.cz vznikly v roce 2000. V září 2005, ještě v době spolupráce s portálem Centrum.cz, je navštívilo 550 tisíc unikátních uživatelů. Podle Vačkova je reálné, že nově zavedené prvky vykompenzují ztrátu podpory ze strany české internetové dvojky v řádu několika měsíců.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.