Zpřísní reklama na léky?

22. 9. 2005 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký Úřad pro potraviny a léčiva (FDA) uvažuje o zpřísnění pravidel pro reklamu na léky. Uvedli to představitelé úřadu, který v listopadu uspořádá setkání s pacienty, lékaři a výrobci a bude s nimi jednat o možných změnách svých požadavků na obsah reklamních materiálů. Podle některých kritiků reklama bagatelizuje rizika plynoucí z užívání léků.
Šéf divize FDA pro marketing, reklamu a komunikaci v oblasti léků Thomas Abrams řekl, že kvalita inzerce se během několika uplynulých let zhoršila. Upozornil, že úřad nemá právo reklamu zkontrolovat dříve, než se dostane ke spotřebitelům. „Dokonce ji ani nevidíme dříve, než běží v televizi,“ řekl Abrams.
Výrobci léků musí podle zákona předat FDA reklamní materiály až v okamžiku, kdy se dostanou do oběhu. Některé firmy je sice dobrovolně poskytují předem, úřad však uvažuje o tom, zda by se takovýto postup neměl stát povinností.
Podle prezidenta odvětvové organizace PhRMA Billyho Tauzina se kvalita reklamy na léky musí zlepšit. „Měla by být o vzdělávání a obracet se na lidi, kteří to skutečně potřebují,“ uvedl Tauzin. Obavy podle odborníků vyvolávají zejména televizní reklamy. „Jejich tón občas trivializuje rizika léků,“ řekl Abrams.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.