Americký Úřad pro potraviny a léčiva (FDA) uvažuje o zpřísnění pravidel pro reklamu na léky. Uvedli to představitelé úřadu, který v listopadu uspořádá setkání s pacienty, lékaři a výrobci a bude s nimi jednat o možných změnách svých požadavků na obsah reklamních materiálů. Podle některých kritiků reklama bagatelizuje rizika plynoucí z užívání léků.
Šéf divize FDA pro marketing, reklamu a komunikaci v oblasti léků Thomas Abrams řekl, že kvalita inzerce se během několika uplynulých let zhoršila. Upozornil, že úřad nemá právo reklamu zkontrolovat dříve, než se dostane ke spotřebitelům. „Dokonce ji ani nevidíme dříve, než běží v televizi,“ řekl Abrams.
Výrobci léků musí podle zákona předat FDA reklamní materiály až v okamžiku, kdy se dostanou do oběhu. Některé firmy je sice dobrovolně poskytují předem, úřad však uvažuje o tom, zda by se takovýto postup neměl stát povinností.
Podle prezidenta odvětvové organizace PhRMA Billyho Tauzina se kvalita reklamy na léky musí zlepšit. „Měla by být o vzdělávání a obracet se na lidi, kteří to skutečně potřebují,“ uvedl Tauzin. Obavy podle odborníků vyvolávají zejména televizní reklamy. „Jejich tón občas trivializuje rizika léků,“ řekl Abrams.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).